Senaste nytt

SAS EuroBonus MC - Problem i USA

pqvst

Medlem
Fick svar från kundtjänst. De bara skrev att de kommer att skicka ett nytt kort. Får se om det gör någon skillnad. Om det är mer grundläggande problem med produkten så kommer det ju antagligen bli samma sak med nya kortet...
 

jumbooze

Medlem
Fick svar från kundtjänst. De bara skrev att de kommer att skicka ett nytt kort. Får se om det gör någon skillnad. Om det är mer grundläggande problem med produkten så kommer det ju antagligen bli samma sak med nya kortet...
Fick liknande svar där de säger att magnetremsan haft problem och att de skickar nytt kort...
 
De kan ju ha glömt skriva på magnetremsan... någon som har en läsare och kan kolla om det finns något på den?
Hej. Jag har kortläsare och allt är som det ska med magnetremsan på mitt kort iaf men jag hade problem att betala i USA trots allt. Jag var i kontakt med kundtjänsten och fick följande svar:
    • Skapat 2017-08-03
    • Ärendenummer SMC359262
Nekad transaktion
Gäller för kort: : 525412******
Logged in with: TouchID

Hej jag vill rapportera ett problem med kortet. Jag är i Miami nu och försöker betala på hotellet med mitt kort men transaktionen kunde inte genomföras. De kör med remsan och inte med chipet på redidennce inn marriott för nån anledning. Deras POS är ej utrustad för kort med chip. Samma sak hände igår med min sambo som har sitt eget SAS premium kort. Det gick dock att betala på andra ställe i Miami.
2017-08-04, 10:56:09
Hej!
Tack för ditt mail. Vi fick aldrig in någon förfrågan från försöket med remsan och frågan är då varför. Jag för din information vidare.

Trevlig helg!
Med vänlig hälsning

SAS EuroBonus Mastercard
Kundservice
Tel. 08 14 68 55

2017-08-04, 14:10:52
Logged in with: TouchID

Hej igen. Tjejen på receptionen sa "your card is not declined but the transaction does not go through". Jag tolkar det som att köpet inte är nekad men pos terminalen känner inte igen kortet trots att de accepterar mastercard. Hotellet heter Marriott Residence inn Surfside (Miami) i fall ni behöver namnet. Mvh

2017-08-07, 11:19:20
Hej!
Vi ser som sagt ingenting i våra system och kan därför inte felsöka vad det kan vara. Om kortet fungerar i övriga kortterminaler låter det som ett fel i hotellets terminaler.

Önskar dig en trevlig dag!
Med vänlig hälsning

SAS EuroBonus Mastercard
Kundservice
Tel. 08 14 68 55

2017-08-07, 11:49:18
Logged in with: TouchID

Det kan vara som du säger att felet ligger hos deras POS men jag kunde betala med Amex och med mastercard från en annan bank på samma ställe (POS terminal). Det är bara SAS premium masterkortet som inte fungerar just där J. MVH


2017-08-08, 15:01:27
Hej!
Vi tackar för din återkoppling och information.

Med vänlig hälsning

SAS EuroBonus Mastercard
Kundservice
Tel. 08 14 68 55


Med andra ord fick jag inte så mycket hjälp. Som tur hade jag mitt Amex med mig.
 
Last edited by a moderator:

Fredrik

Medlem
Det är å andra sidan inte så lätt för SEB Kort att felsöka just ditt problem om de inte ser något i sina loggar. Det du/vi får hoppas på är att de för vidare information om att kunder har problem med korten och att det inte ens rapporteras transaktioner.
 

agehall

Medlem
Den där konversationen får mig att tro ännu mer på att det är något strul med hur nummerserien har rapporterats till vissa delar av världen. Det känns lite som att nordamerika inte vet om att nummerserien är i bruk när man kör med magnetremsan.

Det finns säkert någon här som har djupare insikt i exakt hur det fungerar med kort och olika kortserier som kanske kan ge oss lite mer insikt utan att delge affärshemligheter...
 
Vill bara påminna om attack det inte är OK att lämna ut namn på anställda inom support eller på flygbolag eller andra ställen. Pga detta har vi editerat inlägg

/Moderator
Oj. Det var inte meningen. Jag ber om ursäkt. Jag gjorde bara en snabb copy/paste utan att tänka på att deras namn syns. Jag kommer att tänka mer på sekretessen nästa gång.
 
Toppen