Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold

Status
Stängd för vidare inlägg.

Storsteffe

Medlem
Det handlar nog också mycket om konkurrens. Se på BA och AF, deras guldkrav (BA Silver) är minst lika låga om inte lägre till och med. Finns nog säkert en risk att SAS tappar kunder till dessa bolag ifall de höjer kraven. Sen är jag nog ganska säkert på att Guldloungen på Arlanda fortfarande kommer att vara överfull under rusningstid, oavsett hur höga krav man än sätter…

Så kan det ju vara men BA har ju en högre status att gå mot.. Höj kraven på silver till dagens guld då och fixa en riktig lounge för EBG eller hitta på en "platinum" nivå om det krockar med *A konceptet. Om det finns en högre nivå att sikta mot så styr man in många att fortsätta resa med SAS efter de fått G som nu väljer billigare/bättre bolag att flyga med när dom har möjlighet.
 

Malu

Medlem
Väcker upp en gammal tråd om "gold for life". Som jag förstått det så krävs "riktiga" baspoäng och inte kampanjer och annat som hjälper till på vägen för att man ska få ett år tillgodoräknat som EBG. Frågan är då hur de 20000 baspoäng som man får för AMEX Elite räknas? Om dessa ses som kampanjpoäng så innebär det att man måste upp över 65000 poäng för att få ett kvalificerande guld-år? Någon som tror eller vet något?
 

Viking75

Medlem
Jag spekulerar,
Jag tror knappast att man kommer få tillgodogöra sig dessa baspoäng "for Life" Min motivering är helt enkelt att det är för "billigt" och att SAS förmodligen kommer att välja bort dessa poäng på samma sätt som de ofta valt bort de som nyttjat andra "något enklare vägar" att nå guld status genom åren.
 

FF#1

Medlem
Hur var det egentligen, är det bekräftat att man måste ha 10 år i rad innan man fyller 60?
har en bekant som har 10+ år och fyller 60 nästa år som just har blivit nedgraderad till silver.
 

Malu

Medlem
Nej - inte i rad, vad jag läst. Räcker med 10 "riktiga" guldår, men de behöver inte vara i följd.
Ny fråga: Någon som minns vilka gränser som gällt för guld genom åren? Jag sitter och räknar ihop min historik... :)
 

011430121

Medlem
Nej - inte i rad, vad jag läst. Räcker med 10 "riktiga" guldår, men de behöver inte vara i följd.
Ny fråga: Någon som minns vilka gränser som gällt för guld genom åren? Jag sitter och räknar ihop min historik... :)
Kommer inte ihåg vilka år, men det har varierat många gånger nu 45k och som mest var det 125k vill jag minnas men det var väl 90k under många år. Men om du ringer SAS så borde de ha en lista de kan skicka till dig.
 

FF#1

Medlem
Någon som har testat att ringa SAS i detta ärende, har de verkligen koll vid den vanliga supporten? eller är detta något som körs av någon lurvig "script tomte" i källaren på datahallen en gång per år?
 

Alf

Medlem
Väcker upp en gammal tråd om "gold for life". Som jag förstått det så krävs "riktiga" baspoäng och inte kampanjer och annat som hjälper till på vägen för att man ska få ett år tillgodoräknat som EBG. Frågan är då hur de 20000 baspoäng som man får för AMEX Elite räknas? Om dessa ses som kampanjpoäng så innebär det att man måste upp över 65000 poäng för att få ett kvalificerande guld-år? Någon som tror eller vet något?

Du kan säkert inte räkna med dessa poäng när det gäller att behålla EBG. Jag har diskuterat mitt fall flera gånger utan resultat, trots att jag var EBG under 12 år i rad. SAS är av någon anledning stenhårda på denna princip. Man räknade inte in kampanjer utan bara baspoäng. Riktigt dåligt av SAS att vara så restriktiv. Det hade inte kostat SAS så mycket att ge alla som hade haft EBG forsatt EBG
Oavsett vad poängen är baserade på. Det jag saknat mest är tillgång till finloungen. Sedan hade det ju varit trevligt att fått lite extra poäng på resorna.
 

kblaur

Medlem
Spurgte til det og har fået følgende svar:

"Det der skal opfyldes er at man er fyldt 60 år

og man skal have være Guldmedlem i 10 år opnået ved optjening af points ikke antal flyvninger eller deltages i div. kampagner.

Du har været Guld medlem i 11 år så du kan godt begynde at glæde dig."

Der er så lige 15 år til jeg fylder 60.. Så skal glæde mig i lang tid..
 

Homer

Medlem
Om det bara är kvalificering genom poängintj. som räknas så kan man med nuvarande regler
vara Diamond, intjänat med segment, 10 år på raken utan att få Guld för resten av livet...:rolleyes:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen