Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tyvärr, eight years down the drain.....

Beklagar :-(

Jag kan tycka att SAS regler är bra tuffa när det är så enkelt att tappa ett år och få börja om från början. Egentligen tycker jag att logiken Nordic Choice har för sina Lifetime-nivåer är mycket trevligare: när man, under sin livstid, uppnått 10 gånger poängen som krävs för guld, så blir man Lifetime gold, oavsett om det tagit fem, tio eller femton år. Om man tappar ett år pga föräldraledighet eller vadsomhelst, så innebär det inget mer än att det tar ett år längre att nå fram till mållinjen. Det känns som ett mycket "rättvisare" program.

Naturligtvis skulle man få korrigera lite för att inte devalvera Lifetime Gold i SAS-fallet, men kanske t.ex. när man samlat en miljon EB-poäng.

Naturligtvis är det inte något som kommer hända i närtid, de lär knappast göra om programmet nu när de precis lanserat det, men man kan ju drömma om framtiden...
 

M.K

Medlem
Ja tufft är det men ingenting jämfört med slitet vi hade tidigare innan kreditkorten. Fick ofta bli en svindyr MR i biz och många gånger dyrare att behålla guldet genom butt in seat. Alltid varit snack om möjlig lifetime vid pension eller viss ålder mm efter 10 år sammanhängande i livet så kämpade på och betalade.

Denna period då jag blev värvad till elite här på BC har jag redan återkvalat till Guld på under tre månader. :D Nytt rekord och det blir nog Diamant för första gången vilket jag aldrig jobbat mot men visst kul testa det också. Oavsett, skaffa korten och gör en resa i plus longhaul köpt på f&f det året man är förädraledig. Kostnad kanske 12k.

Nej nu var reklamen slut i bingolotto o_O

Edit: gillar också NCC lifetime, också ett litet mål som kommer nås då jag kör kortet hårt vid kampanj. Drygt 120k nu mot 500k!
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen