Senaste nytt

SAS Eurobonus Julkalender 2013 Lucka 22. Trippla poäng till Aten, Venedig & Split

magost

Medlem
Bästa alternativet till Venedig trafikeras av BLUE1. Kan man vara 100% på att det gäller, eller blir det trassel?

"... för resor i SAS Go & SAS Plus på direktlinjer från: Stockholm, Köpenhamn, Oslo."

"SK1848 (KF) Venedig - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)
Trafikeras av: Blue1 Flygplanstyp: Boeing 717"
 

Bern

Medlem
Bra erbjudande, har bokat en helg i juni. Aten var ett tag sen, flygplatsen hette Ellinikon förra gången jag åkte till Grekland... :p
 

Jaws

Medlem
Bästa alternativet till Venedig trafikeras av BLUE1. Kan man vara 100% på att det gäller, eller blir det trassel?

"... för resor i SAS Go & SAS Plus på direktlinjer från: Stockholm, Köpenhamn, Oslo."

"SK1848 (KF) Venedig - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)
Trafikeras av: Blue1 Flygplanstyp: Boeing 717"

Boeing 717 är ett mycket bekvämt flygplan. Jag föredrar det framför 737:an.
 

NotRyan

Medlem
Bästa alternativet till Venedig trafikeras av BLUE1. Kan man vara 100% på att det gäller, eller blir det trassel?

"... för resor i SAS Go & SAS Plus på direktlinjer från: Stockholm, Köpenhamn, Oslo."

"SK1848 (KF) Venedig - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)
Trafikeras av: Blue1 Flygplanstyp: Boeing 717"

Det här är en ren SAS-flight, låt vara att man har wetleasat sitt eget bolag att köra den, så det gäller helt klart....

Det finns för övrigt numera inga flighter på KF-prefix, utan allt körs som SK så man behöver aldrig vara orolig när det gäller Blue 1 att det är codeshare...

Mvh
/NotRyan
 
Last edited:

Nemo

Medlem
Bästa alternativet till Venedig trafikeras av BLUE1. Kan man vara 100% på att det gäller, eller blir det trassel?
"... för resor i SAS Go & SAS Plus på direktlinjer från: Stockholm, Köpenhamn, Oslo."
"SK1848 (KF) Venedig - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)
Trafikeras av: Blue1 Flygplanstyp: Boeing 717"
Ska man ta erbjudandet på orden så gäller det specifikt inte SAS-flygningar, utan flygningar med SAS Go/Plus. Blue1 är en del i SAS Group så där finns SAS Go/Plus. Vill du vara riktigt noggrann kollar du in flygnumret. "Codeshare. Flyg i intervallet SK3000-SK3999, SK6000-SK9999 är codeshare-flyg vilket innebär att dessa trafikeras av SAS partners."
Tråkigt att erbjudandet inte gäller för resor från hela landet, utan enbart Stockholm (samt Köpenhamn, Oslo). Men det hindrar ju inte att man flyger på ARN före och efter Medelhavsresan.
Trippla poäng till Aten, Venedig och Split - SAS
Tjäna och använd poäng med SAS - SAS
SAS Group
image.jpg image.jpg image.jpg
 
Last edited:
D

Deleted member 4140

Guest
Bokade söndag 25/5 från ARN och hem 25/5 från ATH för 2200kr i plus. Jag har aldrig varit på Atens flygplats men jag antar att man hinner med flighten som går 50 minuter senare.
Det blir massor utav fina extra poäng i den här julkalendern.
 

GOTATH

Medlem
Att det ska vara så svårt att få anslutning från GOT via ARN till ATH. Hur jag än väljer så måste jag ta hotellnatt i Stockholm/Aten (eftersom min slutdestination nås med båt). Funderar dock lite på en MR. Kan bli GOT-ARN-ATH-ARN den 30/6 och sen ARN-GOT-ATH den 1/7 ;)
Edit: Äh, texten få stå kvar. Läste fel i mailet från Sas...

Och nej. Man får inte extrapoäng på direktflighten (GOT-ATH) utan endast på ARN/CPH/OSL-ATH direkt.
nih23 : Du hinner med vändande plan. Gå bara mot transfer när du kommer av. Flera här på forumet som gjort det :)
 
Last edited:
Toppen