Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold

Status
Stängd för vidare inlägg.

Homer

Medlem
I decembernummret av scandinavian traveller var det några rander under frågor och svar
att det kommer men är försenat pga strul med hemsidan.
 

ldmnt

Medlem
Spännande!

* För att kvalificera sig för ett guldkort krävs omfattande reseaktivitet med flyg och utfärdas för ett år i taget till dem som når kvalificeringsgränsen.

Undrar vad som räknas som omfattande reseaktivitet?

* Men för dem som har varit nära att kvalificera sig till guldkort ett år är det möjligt att köpa poäng för att nå den årliga kvalificeringsgränsen.
* Att få guldkortet efter att ha köpt upp till gränsen kommer att räknas som vanligt resultat.


Låter ju lovande, förhoppningsvis lika med poäng tjänade av AMEX ELITE/SAS Mastercard Premium
 
* För att kvalificera sig för ett guldkort krävs omfattande reseaktivitet med flyg och utfärdas för ett år i taget till dem som når kvalificeringsgränsen.

Undrar vad som räknas som omfattande reseaktivitet?
Har du elite och MC så behöver du 13000 poäng till för att nå guld. Så omfattande reseaktivitet är i det här fallet en långflygning tor i business.
 

Senator

Moderator
Det är lite tvetydigt från norska sidan, men jag skulle anta att det är flygningar som gäller.

“Det er kun såkalte statuspoeng som teller, altså bonuspoeng som har kommet som følge av reiseaktivitet med fly. Poeng som er opparbeidet som følge av bruk av kredittkort, leiebil, hotellopphold eller andre opptjeningsmuligheter, teller ikke med.”


Det norska AMEX kortet har inga statuspoäng till min vetskap.
 

Nikje

Medlem
Andra har mailat SAS Mastercard och Diamond-supporten och fått svar i den här tråden: Gold Card for life SAS Eurobonus | Page 3 | InsideFlyer NO (Självklart får man ju ta det med både en och två nypor salt..:rolleyes:) Snabb genomläsning och med reservation för bristfällig norska säger dock att alla Baspoäng till Guld räknas oavsett hur man fått dom, dock inte 45 segment, gåvostatus och nedgradering från Diamond (om man t ex tjänar 25K poäng året efter, som Guld)!?

Nu vet jag inte hur initerad flysmart24.no är som källa men när dom skriver omfattande reseaktivitet känns det, i beaktande av övrig text, som en allmänjournalistisk fras.

Får väl som vanligt ge sig till tåls tills det kommuniceras officiellt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen