Senaste nytt

SAS EuroBonus Gold (EBG) bagagetag tråd

Fick hem två taggar (utöver de fyra jag redan fått), men de ser annorlunda ut?
De nedre på bilden är de som kom idag, är det gamla eller nya taggar?
De nedre ser exakt ut som nuvarande Diamond-taggarna fast EBD har Vitt istället för guld, för att vara premium nivån ser de jäkligt o-lyxiga ut :)
 

Attachments

  • IMG_0142.jpg
    IMG_0142.jpg
    {memory} MB · Visningar: 1 861

bnr

Medlem
De nedre ser exakt ut som nuvarande Diamond-taggarna fast EBD har Vitt istället för guld, för att vara premium nivån ser de jäkligt o-lyxiga ut :)
Må vara så att de gamla liknar EBD-taggen färgmässigt, men EBD-taggen har ju onekligen samma layout/placering av text och logotyper som den övre (nyare) EBG-taggen på min bild.

Att de sedan är olyxiga i sig är ingen större chock, SK är ju SK. Det är fult att differentiera folk och uppmärksamma status. ;-) Eller?
 
Må vara så att de gamla liknar EBD-taggen färgmässigt, men EBD-taggen har ju onekligen samma layout/placering av text och logotyper som den övre (nyare) EBG-taggen på min bild.

Att de sedan är olyxiga i sig är ingen större chock, SK är ju SK. Det är fult att differentiera folk och uppmärksamma status. ;-) Eller?
Sant, jag tittade för snabbt :D
 
  • Gilla
Reactions: bnr

SNIFF

Medlem
Min EBG-tag användes på incheckat bagage för första gången nyligen och den överlevde nästan...
Untitled.png
 

Timotey

Medlem
Det er de nye tags, hvis ikke billedet snyder meget.
Är rätt säker på att den på bilden är den äldre varianten. På de nyare så står EuroBonus överst och Gold under och inte på en rad som min bild visar. På de jag kallar nya är övre delen av kortet "guldigt" också
 
Är rätt säker på att den på bilden är den äldre varianten. På de nyare så står EuroBonus överst och Gold under och inte på en rad som min bild visar. På de jag kallar nya är övre delen av kortet "guldigt" också
Ja, ved sammenligning med en tag IRL kan jeg godt set det er den gamle..

Men der er noget helt galt med lyset på det billede, den øverste del af taggen er normalt mere hvid/grå og ikke gylden. Se her for sammenligning:
image-jpg.33091
 
Toppen