Senaste nytt

SAS EuroBonus Gold (EBG) bagagetag tråd

mha321

Medlem
Permanent overhead-penna (för yngre generationen kallas väl dessa för CD-R pennor), med smal spets. Skriften håller längre än taggen.

Det betyder visserligen inte så mycket. Taggen brukar ju inte hålla mer än någon enstaka resa om man har incheckat bagage... :)

Undrar om man kan hoppas på användbara tags som Diamond. Men jag tvekar...
 
På senaste halv året har jag fått beställa en gång i månad ett nytt EBG bagage tag "paket" dör att ersätta de som gått sönder. Så genomsnitt 2 taggar i månad försvinner eller går sönder. Jätte tråkigt. Kanske dags att skriva ihop inlägg till My SAS Idea.
 

NotRyan

Medlem
På senaste halv året har jag fått beställa en gång i månad ett nytt EBG bagage tag "paket" dör att ersätta de som gått sönder. Så genomsnitt 2 taggar i månad försvinner eller går sönder. Jätte tråkigt. Kanske dags att skriva ihop inlägg till My SAS Idea.

Det bästa vore ju om alla beställer nya så fort någon går sönder, då borde det inte ta så lång tid innan dom antingen avskaffar dom eller skaffar nya med högre kvalitet....

Mvh
/NotRyan
 

fcx

Medlem
Ja kvaliteten på SAS-taggarna är förfärliga. Har checkat ganska mycket bagage senaste tiden med tanke på många och långa resor med infant. Det har varit salig blandning av SEN-taggar, KLM Guld och SAS. Har förlorat en SEN-tag och säkert 10 SAS-taggar.

Förstår inte hur ni lyckas med det (eller varför jag får behålla mina). Checkar en väska i veckan senaste året (olika väskor och olika rutter) och mina SAS-taggar sitter kvar. Flying Blue-taggarna däremot har jag blivit av med på handbagaget (!).
 

fcx

Medlem
Det bästa vore ju om alla beställer nya så fort någon går sönder, då borde det inte ta så lång tid innan dom antingen avskaffar dom eller skaffar nya med högre kvalitet....

Mvh
/NotRyan

Mm, gissa vilket av alternativen som SAS skulle välja...
 

mha321

Medlem
Förstår inte hur ni lyckas med det (eller varför jag får behålla mina). Checkar en väska i veckan senaste året (olika väskor och olika rutter) och mina SAS-taggar sitter kvar. Flying Blue-taggarna däremot har jag blivit av med på handbagaget (!).

Jag checkar i princip enbart baggage på longhaul. T.ex från Chicago har jag en 100% loss rate. Oftast sitter det lilla plastsnöret kvar. Ibland även en liten hörna på plastbrickan. Men aldrig hela. Till Chicago däremot brukar den sitta kvar.

Flying blue taggen me ordentligt band och lite kraftigare tagg har alltid suttit kvar :)
 

bnr

Medlem
Fick hem två taggar (utöver de fyra jag redan fått), men de ser annorlunda ut?
De nedre på bilden är de som kom idag, är det gamla eller nya taggar?
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    {memory} MB · Visningar: 6 615

fcx

Medlem
Fick hem två taggar (utöver de fyra jag redan fått), men de ser annorlunda ut?
De nedre på bilden är de som kom idag, är det gamla eller nya taggar?

De nedre är de som SAS har kört med i flera år. De övre har jag aldrig sett tidigare.
 

bnr

Medlem
De nedre är de som SAS har kört med i flera år. De övre har jag aldrig sett tidigare.
Kollade med Simon på facebook precis; nedre gamla, övre nya. Måste bytts ut när de gjorde om EB för ett tag sedan; vill minnas att lägsta nivån bytte namn och att kortens utseenden ändrats, var det kanske då EBD lanserades också?
 
Toppen