Senaste nytt

SAS EuroBonus - Flyga under kvalificeringstidens brytpunkt

Gynt

Medlem
God eftermiddag!

Först och främst ursäkta ny tråd men lyckades inte hitta någon passande att ställa frågan i.

Har i hela min tioåriga eurobonus historia aldrig någonsin ägnat denna fråga en tanke förrens precis nu. Det är nämligen så att jag har brytpunkt på min kvalificeringsperiod 31Jan. Flyger Longhaul natten mellan 31Jan och 1 Feb. Poängen är livsviktiga då jag är några poäng kort för att behålla status.

Naturliga vore givetvis att fråga SAS. Men då frågan är av denna oerhörda vikt förlitar jag mig hellre till expertisen här :)

Således - Är det någon som vet om det är start eller landning på en flight som räknas i poäng sammanhang?
Spontant känns ju det logiska att starten på resan borde räknas. Men i en värld som denna vet man aldrig!

Tackar ödmjukast för er expertise!
 

Canadien

Medlem
På mitt kontoutdrag från SAS är det alltid avresedatum som står. T ex JAN 14 för en resa LAX-ARN som landade i Stockholm JAN 15
 
Samma för mig, avgångsdatumet blir datumet då poängen reggas.

Håll tummarna för att du inte råkar ut för några förseningar om du ligger på målsnöret... :)
 

NotRyan

Medlem
God eftermiddag!

Först och främst ursäkta ny tråd men lyckades inte hitta någon passande att ställa frågan i.

Har i hela min tioåriga eurobonus historia aldrig någonsin ägnat denna fråga en tanke förrens precis nu. Det är nämligen så att jag har brytpunkt på min kvalificeringsperiod 31Jan. Flyger Longhaul natten mellan 31Jan och 1 Feb. Poängen är livsviktiga då jag är några poäng kort för att behålla status.

Naturliga vore givetvis att fråga SAS. Men då frågan är av denna oerhörda vikt förlitar jag mig hellre till expertisen här :)

Således - Är det någon som vet om det är start eller landning på en flight som räknas i poäng sammanhang?
Spontant känns ju det logiska att starten på resan borde räknas. Men i en värld som denna vet man aldrig!

Tackar ödmjukast för er expertise!

Samma för mig, avgångsdatumet blir datumet då poängen reggas.

Håll tummarna för att du inte råkar ut för några förseningar om du ligger på målsnöret... :)

Tror att det går att lösa i efterhand i så fall om man mailar SAS. Speciellt om det handlar om att man skulle nå EBG/EBD.

Som flera har sagt är det alltid det ordinarie avgångsdatumet som flighten registreras på, även om avgången skulle försenas till efter midnatt så att den avgår fel period. Blir man ofrivilligt ombokad så kan man som vanligt ändå begära poäng för ursprunglig bokning.
 
Toppen