Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Frisk78

Medlem
Fråga: Är det någon som fått 10 000 extra Coop-poäng för denna kampanj?

För egen del går det inget vidare, kundtjänst hänvisar bara till sina "poängexperter", och från dem är det tyst som i graven...

Jag ringer en gång i veckan och dom säger som du skriver ovan, dom har till och med tagit EB-numret (dom kanske inte tror att man har ett och bara vill fiska in poängen?)
Det börjar bli tramsigt att dom inte kan föra över poängen, jag sa till hon i kundtjänst sist att jag kommer att fortsätta ringa tills poängen trillar in.
Jag försökta resonera med henne om att om poängen "fastnar" så får man manuellt lägga in dom. Det örat ville hon inte lyssna på.

Edit:

Nästa vecka ska jag be om att få tala med någon gruppchef/ansvarig över kundtjänst etc.
 
Jag ringer en gång i veckan och dom säger som du skriver ovan, dom har till och med tagit EB-numret (dom kanske inte tror att man har ett och bara vill fiska in poängen?)
Det börjar bli tramsigt att dom inte kan föra över poängen, jag sa till hon i kundtjänst sist att jag kommer att fortsätta ringa tills poängen trillar in.
Jag försökta resonera med henne om att om poängen "fastnar" så får man manuellt lägga in dom. Det örat ville hon inte lyssna på.

Edit:

Nästa vecka ska jag be om att få tala med någon gruppchef/ansvarig över kundtjänst etc.
Samma för mig, har lämnat EB nummer och väntar feedback. Men helt tyst på 14 dagar.
 

Morgan

Medlem
Hur gör ni ens för att komma fram till kundtjänst? Har ringt varannan dag i 3 veckor för att säga upp kortet och har varit 40-80 samtal före mig varje gång så jag har gett upp...
 

Olle K

Medlem
Samma för mig varje gång. En dag avbröts samtalet efter 2 timmars kö, då hade jag kommit från nummer 97 till 29..Coop skriver på sin hemsida att det är långa köer nu.

Jag klippte kortet itu, skrev en lapp att jag vill säga upp det och postade in. Vi får se om det fungerar.
 

Olle K

Medlem
Men via e-post kan man väl inte säga upp kortet? De gånger jag kontaktat olika kundtjänster som tex Amex har de bara kunna svara på generella frågor och inte personliga frågor.
 

Frisk78

Medlem
Hur gör ni ens för att komma fram till kundtjänst? Har ringt varannan dag i 3 veckor för att säga upp kortet och har varit 40-80 samtal före mig varje gång så jag har gett upp...

Jag har ringt vardagar runt lunchtid, 11-14 ungefär. Max 5 min kö.

Jag har ringt enligt nedan och valt att trycka "2".

upload_2019-2-15_20-9-31.png
 
Jag sa upp mitt Coop mer kort för en månad sedan efter att ha kört 60-80 min i kö vid ett flertal ggr. Idag dök ett nytt Coop mer kort upp som att jag inte sagt upp det. Så jag försökte ringa vid flera separata tillfällen. ”Många som ringer nu, försök igen senare. Klick”. Fy f-n vilken dynga.
 

FFS

Medlem
Fråga: Är det någon som fått 10 000 extra Coop-poäng för denna kampanj?

För egen del går det inget vidare, kundtjänst hänvisar bara till sina "poängexperter", och från dem är det tyst som i graven...
Nä, jag har inte fått några poäng trots att jag anmälde mig till kampanjen och handlade för >5000kr.
Påminn mig, är det 10k coop-poäng som utlovats? Varför frågar de om EB-nummer då? Var det en del av kampanjen?
 

Frisk78

Medlem
Nä, jag har inte fått några poäng trots att jag anmälde mig till kampanjen och handlade för >5000kr.
Påminn mig, är det 10k coop-poäng som utlovats? Varför frågar de om EB-nummer då? Var det en del av kampanjen?

Ja det var Coop-poäng. Jag tror att dom vill se att man verkligen är medlem i Sas Eurobonus-program innan dom betalar ut poängen.
Det är ju vanligt förekommande att rabattkoder etc. blir spridda och används av dom som inte är "berättigad" till det.
Jag tror att Coop inte vill betala ut poängen alls, det är det som är problemet.
Om dom hade varit lösningsfokuserade hade dom manuellt lagt in poängen till dom som tex ringt eller mejlat. Istället så hänvisar dom till "poängexperter" och vad fan är det för tjänstetitel?!
 
Toppen