Senaste nytt

SAS EuroBonus bonusresor via en tredje zon

MrDollar

Medlem
Det stämmer, man får inte passera en dyrare zon, då räknas det som två enkelresor istället.
Okej, en sista fråga om det här med "3e" zonen som jag inte riktigt förstår .

Om jag åker tex : Arn-Fra-Jfk-BKk-Fra-Arn så är det en giltig?

Men jag får inte åka Arn-Fra-Jfk-LAX-bkk-Arn då Jag byter 2 gånger i USA?
Är då Arn Fra Jfk bkk HKg Fra Arn ok?

Ska inte göra dessa resor men försöker bara förstå logiken :)
 

palmen

Moderator
Okej, en sista fråga om det här med "3e" zonen som jag inte riktigt förstår .

Om jag åker tex : Arn-Fra-Jfk-BKk-Fra-Arn så är det en giltig?

Men jag får inte åka Arn-Fra-Jfk-LAX-bkk-Arn då Jag byter 2 gånger i USA?
Är då Arn Fra Jfk bkk HKg Fra Arn ok?

Ska inte göra dessa resor men försöker bara förstå logiken :)
Om du hittar ett flyg som flyger JFK-BKK så går det att boka. Mig veterligen flyger dock inga bolag den sträckan.

Och nej du får inte mellanlanda 2 ggr i tredjezon så som reglerna är nu, max 1 stopp i tredjezon.
Det verkar dock som om dessa regler håller på att ändras, för vidare diskussion om det föreslår jag den aktuella tråden som precis skapades.
Tillåtet med flera tredjezoner på en SAS Award? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Finns det någon bra sammanställning av regler som gäller vid awardbokningar? Har aldrig bokat någon och håller på att planera inför min första bokning. T.ex. regler kring hur många och långa stop man får göra på vägen, kan jag åka till Australien och sedan ta USA på hemvägen till Sverige? Den typen av frågor undrar jag vart jag kan hitta svar på.
 

JohnnyWilde

Medlem
Finns det någon bra sammanställning av regler som gäller vid awardbokningar? Har aldrig bokat någon och håller på att planera inför min första bokning. T.ex. regler kring hur många och långa stop man får göra på vägen, kan jag åka till Australien och sedan ta USA på hemvägen till Sverige? Den typen av frågor undrar jag vart jag kan hitta svar på.
De tidigare reglerna var solklara med ytterst lite kreativt svängrum men med senaste veckans nyheter och ändringar tror jag inte Tallinn själva vet exakt vad som gäller!
 

palmen

Moderator
Finns det någon bra sammanställning av regler som gäller vid awardbokningar? Har aldrig bokat någon och håller på att planera inför min första bokning. T.ex. regler kring hur många och långa stop man får göra på vägen, kan jag åka till Australien och sedan ta USA på hemvägen till Sverige? Den typen av frågor undrar jag vart jag kan hitta svar på.
Det är bara läsa första inlägget i denna tråd, där finns all info som postats av sas (reglerna finns på sas sida också)
http://www.businessclass.se/forum/threads/sas-eurobonus-amex-2-4-1-2-för-1-voucher-tråd-2017.36094/

Du får bara ha ett stopp på resan över 24h och det är din destination. Du kan ju åka ut till en stad och hej från en annan också och löpa separat biljett där emellan.

Men som @JohnnyWilde skriver så verkar dessa regler ändras mycket just nu vad det gäller hur man får passera tredje zon.
 
Det är bara läsa första inlägget i denna tråd, där finns all info som postats av sas (reglerna finns på sas sida också)
http://www.businessclass.se/forum/threads/sas-eurobonus-amex-2-4-1-2-för-1-voucher-tråd-2017.36094/

Du får bara ha ett stopp på resan över 24h och det är din destination. Du kan ju åka ut till en stad och hej från en annan också och löpa separat biljett där emellan.

Men som @JohnnyWilde skriver så verkar dessa regler ändras mycket just nu vad det gäller hur man får passera tredje zon.

Tack för informationen!
 
Toppen