SAS Eurobonus baspoäng med Swiss?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av WorthlessDJ, 1 Juli 2014.

1. WorthlessDJ

WorthlessDJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tjenare!

Det här blir min första post här på BC! Måste tacka för ett grymt forum som hjälpt mig otroligt mycket i att lära mig hur det funkar ute i bonusdjungeln!

Så här till min första fråga, är inbokad på en flight med swiss här nästa vecka, min class är T och det ger ju x0.25 miles enlight sas hemsida. Kan ju uppgradera hela resan till business för 2000kr och då få classen J som ger x2.0 miles på hela resan. Säg att flighten är 1000 miles, hur mågna sas baspoäng får jag totalt?

Vill bara kontrollera så man lär sig lite.

Tack på förhand!

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, Swiss T går inte att uppgradera. Här kan du se vilka klasser du kan uppgradera med Eurobonuspoäng från ekonomi till affärsklass (Y, B, U, M).

Uppgradera med poäng på Star Alliance och SAS - SAS

Edit: ser nu att du vill uppgradera för pengar. Hur hade du tänkt göra det?

3. Christian R

Christian R DYKWIA

Hvis du opgradere og hvis du så får "J" så får du 2x strækningen i miles som basispoint.

Jeg er dog usikker på om du får "J", jeg tror nærmere du får "P" hvor du får 100% eller evt "I" hvor du så får point for oprindelig klasse.
    Men for 2000kr kan du få 8000-10000 basispoint hvis du booker SAS Plus til Sydeuropa.

4. Jag tror WorthlessDJ vill uppgradera en redan gjort cashbokning med Swiss BusinessSaver Upgrade produkt:
    Business Upgrade Europe

Dessa bokas då i bokningsklass "P" som ger 100% till EuroBonus. Sedan åker man en bra produkt :) så poäng är inte allt..

5. WorthlessDJ

WorthlessDJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för era snabba svar!

Givetvis är det en cash upgrade, kostar runt 2200kr och hamnar då i P som ger 100% miles. Det jag undrar är då jag ännu ej flugit arn-zurich hur många baspoäng jag får totalt på mitt sas eurobonus.

Mvh

6. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1 person likes this.
  7. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sist jag flög Lx p fick jag 900p

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!