Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.

Homer

Medlem
Vil bare meddele at jeg nå har fått vite av SAS callcenter i Norge at man kan bruke denne voucheren på Star Alliance carriers, men man må fly til en SAS destinasjon. Feks kunne jeg booke 2 for 1 til NRT med LX. Men skattene ble 3600 NOK mot 600 NOK med SK.

Intressant om detta verkligen stämmer, speciellt om det skulle gälla första klass.
 

Mikael

Medlem
Vil bare meddele at jeg nå har fått vite av SAS callcenter i Norge at man kan bruke denne voucheren på Star Alliance carriers, men man må fly til en SAS destinasjon. Feks kunne jeg booke 2 for 1 til NRT med LX. Men skattene ble 3600 NOK mot 600 NOK med SK.

Det var en intressant nyhet! Det öppnar upp för en del nya möjligheter, även om skatterna sannolikt kommer att avskräcka.
 

Dr. Miles

Expert
Vil bare meddele at jeg nå har fått vite av SAS callcenter i Norge at man kan bruke denne voucheren på Star Alliance carriers, men man må fly til en SAS destinasjon. Feks kunne jeg booke 2 for 1 til NRT med LX. Men skattene ble 3600 NOK mot 600 NOK med SK.

Det måste tyvärr vara förvirrade SAS agent du har pratat med.
Inte ens norsk SAS Amex kort erbjuder 2 för 1 med Star Alliance flygbolag,

https://www.americanexpress.no/file...or opptjening og bruk av Companion Ticket.pdf

Vilkår for opptjening og bruk av Companion Ticket for SAS EuroBonus American Express Card skrev:
14. SAS EuroBonuspoeng og Companion Ticket kan kun brukes på SAS sine flyvninger, hvor „SK‟ og „WF‟ er spesifisert i begynnelsen av flight-nummeret. Companion Ticket kan ikke innløses for reise med SAS‟s franchisetakere, kodeandelspartnere eller medlemmer av Star Alliance.
 

Homer

Medlem
Vad tror ni om Tokyo eller Shanghai i C runt mars? ...

Tokyo försökte jag med i flera månader, finns 1 plats nästan alltid men nästan aldrig 2.
Jag fick ta Bangkok istället, som också är svårt men inte lika svårt som Tokyo.

Ska bli intressant hur platstillgången blir till SFO.
 

Dr. Miles

Expert
Låter troligt. :)
Kan förresten Norska callcenter boka 2-4-1 ?
Ska man inte ringa till Tallin i Norge också?

Enligt SAS Amex i Norge, finns det speciellt telefonnummer Amexkorthavare ska ringa vid användning av 2 för 1 voucher.
Jag vet dock ej om numret leder till Tallinn eller ej.
Vilkår for opptjening og bruk av Companion Ticket for SAS EuroBonus American Express Card skrev:
Bruk av Companion Ticket

9. SAS EuroBonusreise med Companion Ticket kan kun bestilles på telefon 05400.
Det er ikke mulig å bestille reise med bruk av Companion Ticket på internett.
 

Capgras

Medlem
I Norge ringer man 05400 og taster 7. De er et skjult menyvalg. Man kan ringe fra utlandet også +47 91 50 54 00. Kommer til Norskspråklig agent hver gang. Og de befinner seg ikke i Tallin.
 

NiNE

Medlem
Da var min AMEX 2-4-1 billett i boks. (SK/OZ) OSL-FRA-ICN-NRT-ICN-FRA-OSL 135000 EB poeng for 2 i C-class.

Snyggt! Hur lyckades du med det, det är ju bara SAS-flygningar som gäller trodde jag? Jag är också ute efter två biljetter i C till Tokyo under våren - några tips?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen