Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.

Rob_flyer

Medlem
Tack, bra och lärorik sida ni gjort. Jag är EBS med en ganska stor pott poäng då jag haft EBG i många år. Så jag hoppas kunna anvönda AMEX 2-4-1 i C åtminstone 2 gånger till
Nu flyger jag mest Lufthansa och Swiss och då känns Senator kortet mer värdefullt.
 

rlager

Medlem
Jag har just bokat en bonusresa med SAS ARN-EWR för december 2012. Jag har bokat online på SAS.se. Problemet är att jag ännu inte fått min voucher för året från AMEX. Har helt enkelt inte hunnit spendera tillräckligt i år :). Någon som vet om jag kan tillämpa vouchern på en befintlig EB-bokning när jag får den? Alternativet kan ju vara att avboka samma sekund som jag bokar på via AMEX/Eurobonus.
 

seat56f

Medlem
Kan inte tänka mig att det skulle gå att applicera vouchern i efterhand på en bokning, men att avboka precis innan du ringer Tallinn borde ju vara ganska vattentätt.

Ni som har koll, går avbokade bonusplatser alltid tillbaka i sin bucket, eller finns risken att platserna hamnar i revenue-buckets om bokningsläget är bra?
 

agehall

Medlem
Borde man inte kunna ringa Tallin och fixa alltihop i ett svep? Borde vara säkrare än att avboka först och sedan ringa...
 

airborn

Medlem
både jag och min fru har fått varsitt voucher. Problemet är dock att hon har inte tillrckligt med poäng för att boka två C-biljetter till USA (hon har ca 50.000 och det behövs 90.000)

Går det att boka biljetterna och utnyttja hennes rabatt och be de därefter dra poängen från mitt konto istället för hennes? Jag kommer givetvis att vara den andra som reser med henne. (alternativt att de drar halva poängen från hennes konto och andra halvan från mitt konto)
 

ski

Medlem
Jag bokade en resa till Beijing innan jag fått vouchern. Tänkte det var bäst att passa på när det fanns platser i business. När jag fick vouchern ringde jag och frågade om de kunde kreditera poängen, detta gick alldeles utmärkt. Innan samtalet var slut så såg jag poängen på kontot igen.
 

airborn

Medlem
Går det att boka biljetterna och utnyttja hennes rabatt och be de därefter dra poängen från mitt konto istället för hennes? Jag kommer givetvis att vara den andra som reser med henne. (alternativt att de drar halva poängen från hennes konto och andra halvan från mitt konto)

kan meddela att det gick inte. när bokningen var klar och poängen skulle dras visade det sig att det inte gick. var inte intresserad av att betala 600 euro för köpa poäng...
 

Mikael

Medlem
När man bokar 2 pers med vouchern, krävs det att man reser på samma datum, eller går det att ha utresa på olika datum men hemresa tillsammans?
 

Tord

Medlem
AMEX 2 for 1 Regler

När det står att förmånen skall utnyttjas inom 1 år. Betyder det flyga inom ett år eller boka inom ett år?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen