Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.

Flying P

Medlem
Nej, på en resa får du ha obegränsat antal stopp i startzon och slutzon. Sen får du ha max ett stopp i en transferzon. Det är inte tillåtet med flera stopp i en transferzon eller stop i flera transferzoner.

I ditt fall så är det transfer i antingen BKK eller HND, men inte i bägge.

Du får dessutom ha maximalt 8 flighter på en resa (är det ToR så är det 4 flighterut och 4 flighter hem).
Dock är det ju inget stop alls, bara transit.
 

fcx

Medlem
Jag fick nej på rutten Cartagena-Cali-Madrid-Bryssel-Stockholm. Tallinn kunde inte förklara varför. Är det någon som vet?

Slutade med att jag bokade fram till Madrid och försöker ordna hemresan på annat vis.

Skriv vilka flighter och tider du försökte boka så kan vi kanske lista ut det.
 

Voyageur

Medlem
Nej, på en resa får du ha obegränsat antal stopp i startzon och slutzon. Sen får du ha max ett stopp i en transferzon. Det är inte tillåtet med flera stopp i en transferzon eller stop i flera transferzoner.

I ditt fall så är det transfer i antingen BKK eller HND, men inte i bägge.

Du får dessutom ha maximalt 8 flighter på en resa (är det ToR så är det 4 flighterut och 4 flighter hem).

Aah då vet jag vad som ställer till det med andra ord. Jag antar att med stopp menar du transit på under 24h och inte en stopover då denna inte är tillåten.
 
Skriv vilka flighter och tider du försökte boka så kan vi kanske lista ut det.

Jag har bokat denna rutt:
SK2585 ARN-BCN 23/12 kl 06.10
AV019 BCN-BOGOTA 23/12 kl 15.40
AV8550 BOGOTA-CARTAGENA kl 23/12 kl 22.20

AV9383 CARTAGENA-CALI 4/1 kl 19.15
AV014 CALI-MAD 4/1 kl 22.24

Försökte boka hemrutten ända hem till ARN:
BRUSSEL AIRLINES MAD-BRU 5/1
SAS BRU-ARN 5/1

Men Tallinn kunde inte boka sista segmentet. Blir det för många transfers? Jag kommer inte ihåg flightnr och tider på de två sista flighterna men de var inom 24-timmarsgränsen.
Är det någon som har ett bra förslag på hur vi kan routa så vi kommer ända hem på bonusbokningen?
 

Flying P

Medlem
Jag har bokat denna rutt:
SK2585 ARN-BCN 23/12 kl 06.10
AV019 BCN-BOGOTA 23/12 kl 15.40
AV8550 BOGOTA-CARTAGENA kl 23/12 kl 22.20

AV9383 CARTAGENA-CALI 4/1 kl 19.15
AV014 CALI-MAD 4/1 kl 22.24

Försökte boka hemrutten ända hem till ARN:
BRUSSEL AIRLINES MAD-BRU 5/1
SAS BRU-ARN 5/1

Men Tallinn kunde inte boka sista segmentet. Blir det för många transfers? Jag kommer inte ihåg flightnr och tider på de två sista flighterna men de var inom 24-timmarsgränsen.
Är det någon som har ett bra förslag på hur vi kan routa så vi kommer ända hem på bonusbokningen?
Luktar married segments.
 
Luktar married segments.
OK, dvs att det finns lediga platser mellan MAD-BRU-ARN men inte mellan MAD-BRU eller BRU-ARN? Kan tillägga att jag använde Uniteds sökmotor när jag letade och hittade resan.

Om det är married segments och inte antalet transfers/zoner som tar stopp borde det väl innebära att jag kan försöka lägga till en annan routing från MAD för att komma hem?
 

FF#1

Medlem
Applicera voucher i efterhand verkar gå ibland och ibland inte. Ring Amex direkt så slipper du problemet.

Awardresor till/från UK ger dåligt värde för pengarna, eftersom du måste betala skatter och avgifter. Betala cash istället.

Har för många vouchar och för många poäng, samt resan kostar 15000kr i cash, men jag håller med om att det inte är det bästa värdet.
 

Flying P

Medlem
OK, dvs att det finns lediga platser mellan MAD-BRU-ARN men inte mellan MAD-BRU eller BRU-ARN? Kan tillägga att jag använde Uniteds sökmotor när jag letade och hittade resan.

Om det är married segments och inte antalet transfers/zoner som tar stopp borde det väl innebära att jag kan försöka lägga till en annan routing från MAD för att komma hem?
Tvärtom, att det finns plats MAD-BRU och BRU-ARN men inte MAD-BRU-ARN.
Sökte du varje segment för sig eller med connection?
Testa routing via VIE, ZRH, MUC, FRA tex. Kanske även att ett antal mindre flygplatser så som exempelvis DUS, HAM eller GVA kan ge resultat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen