Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.

FF#1

Medlem
Hur var det nu igen, går det att boka Ope jaw eller dubbel open jaw med 2-4-1?

Funderar på att boka ARN-LHR, ABZ-OSL-ARN-LLA för en resa i höst.

Går det fortfarande att ringa vanliga bokningen och sen ringa och applicera vouchern, är nått år sen jag gjorde det och då gick det bra.
 

fcx

Medlem
Hur var det nu igen, går det att boka Ope jaw eller dubbel open jaw med 2-4-1?

Funderar på att boka ARN-LHR, ABZ-OSL-ARN-LLA för en resa i höst.

Går det fortfarande att ringa vanliga bokningen och sen ringa och applicera vouchern, är nått år sen jag gjorde det och då gick det bra.

Applicera voucher i efterhand verkar gå ibland och ibland inte. Ring Amex direkt så slipper du problemet.

Awardresor till/från UK ger dåligt värde för pengarna, eftersom du måste betala skatter och avgifter. Betala cash istället.
 

Jixxe

Medlem
Skulle boka en resa till Iquitos i Peru vilket krävde en mellanlandning i Colombia och sedan Lima. I vissa zoner finns det tydligen en gräns hur många stop man får göra innan man når slutdestinationen och här var det max 1 stopp. Så nu får jag istället landa i Lima och ordna egen biljett resten.

Har aldrig hört talas om detta och tycker det är riktigt dåligt speciellt då det fans bonusresa hela vägen till Iquitos tillgänglig på ditvägen.
 

Voyageur

Medlem
Blev tvärnit idag för rutten arn-fra-hnd-bkk-syd. Hade varit kul att testa LH F för första gången! Sas Tallinn förklarade vänligt att det blev för många stopp inom en zon, vilket i och för sig kändes konstigt då hnd-bkk är olika zoner. Trodde först att det var backtracking som var problemet men så var det inte.
 

Flying P

Medlem
Blev tvärnit idag för rutten arn-fra-hnd-bkk-syd. Hade varit kul att testa LH F för första gången! Sas Tallinn förklarade vänligt att det blev för många stopp inom en zon, vilket i och för sig kändes konstigt då hnd-bkk är olika zoner. Trodde först att det var backtracking som var problemet men så var det inte.
Har du stop i FRA? Det är enda flygplatsen som ligger i samma zon som någon annan. Transit bör vara OK, men har inte koll på vilken MPM SAS tillämpar så det kan vara där skon klämmer?
 

Voyageur

Medlem
Har du stop i FRA? Det är enda flygplatsen som ligger i samma zon som någon annan. Transit bör vara OK, men har inte koll på vilken MPM SAS tillämpar så det kan vara där skon klämmer?

Nix, skulle haft i så fall en 6h skön transit i FCT att se fram emot. I Tokyo hade jag haft 22h layover och även Tallinn konfirmera att detta inte var något problem. Var det just FRA som ställde till det? I så fall bokar jag gärna en enkel sas go dit om bokningen annars fungerar?
 

Flying P

Medlem
Nix, skulle haft i så fall en 6h skön transit i FCT att se fram emot. I Tokyo hade jag haft 22h layover och även Tallinn konfirmera att detta inte var något problem. Var det just FRA som ställde till det? I så fall bokar jag gärna en enkel sas go dit om bokningen annars fungerar?
Nej det var bara min gissning eftersom du skrev att Tallinn sa att det var för många stopp. Stopover är så vitt jag vet inte tillåtna med EuroBonus Star Alliance awards, men tydligen var det inte det de inte gillade. Jag skulle göra en HUACA med den, eller ringa SAS vanliga awardbokning och applicera voucher i efterhand.
 
Jag fick nej på rutten Cartagena-Cali-Madrid-Bryssel-Stockholm. Tallinn kunde inte förklara varför. Är det någon som vet?

Slutade med att jag bokade fram till Madrid och försöker ordna hemresan på annat vis.
 

fcx

Medlem
Nix, skulle haft i så fall en 6h skön transit i FCT att se fram emot. I Tokyo hade jag haft 22h layover och även Tallinn konfirmera att detta inte var något problem. Var det just FRA som ställde till det? I så fall bokar jag gärna en enkel sas go dit om bokningen annars fungerar?

Nej, på en resa får du ha obegränsat antal stopp i startzon och slutzon. Sen får du ha max ett stopp i en transferzon. Det är inte tillåtet med flera stopp i en transferzon eller stop i flera transferzoner.

I ditt fall så är det transfer i antingen BKK eller HND, men inte i bägge.

Du får dessutom ha maximalt 8 flighter på en resa (är det ToR så är det 4 flighterut och 4 flighter hem).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen