Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (från 2015)

Status
Stängd för vidare inlägg.

AnHu

Medlem
Jag hittade SQ A380, till både hkg & nrt på hemvägen, men dom matchade SK avgångarna så dåligt.
hkg-arn 09:05, hittade ingen vettig anslutning. Hade fått hänga på hkg hela natten:confused:
nrt-cph 11:40, ANA var vettigast tidsmässigt, landar 08:45, så då får vi en lite lagom loungetime.
Tanken var att sova gott, men det ordnar sig med en rejäl sängfösare , då kan jag säkert ståknoppa:)

Transfer hotel på CHANGI var med i planen, ett tips från ett tidigare inlägg.
 

Dr. Miles

Expert
Regional F på B777-300ER har gått att boka länge. På A380 finns ingen F så där kan ingen boka det.
Där har du fel.
Det finns folk som lyckades att boka Singapore Airlines A380 Suite som First class award med LifeMiles, så att påstå att ingen kan boka den är felaktigt.

Att Singapore Airlines kallar det Suite är ointressant. Det är fortfarande First class award.
 
F

FCT

Guest
Där har du fel.
Det finns folk som lyckades att boka Singapore Airlines A380 Suite som First class award med LifeMiles, så att påstå att ingen kan boka den är felaktigt.

Att Singapore Airlines kallar det Suite är ointressant. Det är fortfarande First class award.
Lugn nu @Dr. Miles Singapore Airlines har inte F på A380 de har Suite Class. På samma sätt som SAS inte har business i Europa men ändå bokas man i I klass. Inte sitter du i business för det bara för att du har ett I på ticket stock.

På SAS i Europa kan man boka I award men man åker ändå inte Business.
På SQ A380 kan man tydligen boka O award men man äker ändå inte First.
 

Dr. Miles

Expert
Lugn nu @Dr. Miles Singapore Airlines har inte F på A380 de har Suite Class. På samma sätt som SAS inte har business i Europa men ändå bokas man i I klass. Inte sitter du i business för det bara för att du har ett I på ticket stock.

På SAS i Europa kan man boka I award men man åker ändå inte Business.
På SQ A380 kan man tydligen boka O award men man äker ändå inte First.
Med det resonemanget är SAS Go inte Economy class och SAS Plus inte Premium Economy och Virging Atlantics Upper Class är inte heller Business class.
British Airways Club World, Club Europa är inte heller Business class.
Air France La Première är inte First class och Affaires är inte heller Business class då de inte heter First class / Business class ordagrant på engelska.


Sluta med tramset och fokusera på svar på bonusresor. :)
Vad olika flygbolag kallar sina produkter för är som sagt ointressant.
 

Glenn E

Medlem
Regional F på B777-300ER har gått att boka länge. På A380 finns ingen F så där kan ingen boka det.
Du menar att det kallas suites class?
Det har gått att boka till Jakarta och Manila men inte till t.ex. Shanghai förut.

EDIT: Det var visst redan förklarat.
 
F

FCT

Guest
Med det resonemanget är SAS Go inte Economy class och SAS Plus inte Premium Economy och Virging Atlantics Upper Class är inte heller Business class.
British Airways Club World, Club Europa är inte heller Business class.
Air France La Première är inte First class och Affaires är inte heller Business class då de inte heter First class / Business class ordagrant på engelska.


Sluta med tramset och fokusera på svar på bonusresor. :)
Vad olika flygbolag kallar sina produkter för är som sagt ointressant.
Den stora skillnaden är att SAS marknadsför SAS GO som en ekonomiklassprodukt och SAS PLUS som en premiumekonomiprodukt, medan SQ marknadsför Suite Class som en class beyond First.
Nu är du aningen larvig om jag får säga det själv. SQ suites och SQ F är ju två olika produkter.
 

Glenn E

Medlem
Jamen Asiana A380 som jag åkt med kallas första klass.
Den är ju lika mycket Suite som Singapore Airlines Suite Class.
Asiana B747 är ju inte alls lika fint men kallas ändå första klass.
Kanske Asiana borde kalla sin A380 första klass för Cinema Class med sin 32 tums skärm.:rolleyes:
 

Dr. Miles

Expert
Den stora skillnaden är att SAS marknadsför SAS GO som en ekonomiklassprodukt och SAS PLUS som en premiumekonomiprodukt, medan SQ marknadsför Suite Class som en class beyond First.
Nu är du aningen larvig om jag får säga det själv. SQ suites och SQ F är ju två olika produkter.
Är detta intressant för dem som bokar bonusresor på Singapore Airlines flight i First class?
Bokbar eller inte, det är den som är viktig. Det som du kallar olika produkter kan bokas som First class award båda två, fast inte med SAS EuroBonus poäng.

Om du vill fortsätta tramset om vad flygbolaget kallar för sina produkter, rekommenderar jag dig att du startar en ny tråd.
 
  • Gilla
Reactions: olo
F

FCT

Guest
Jamen Asiana A380 som jag åkt med kallas första klass.
Den är ju lika mycket Suite som Singapore Airlines Suite Class.
Asiana B747 är ju inte alls lika fint men kallas ändå första klass.
Kanske Asiana borde kalla sin A380 första klass för Cinema Class med sin 32 tums skärm.:rolleyes:
Det är ju irrelevant. Du har ju uppenbarligen inte förstått differentieringen alls.
Asiana har F, C och Y.
SQ har R, F, C, Y+ och Y.

Huruvida C på ett bolag håller högre klass än F på ett annat bolag är inte vad diskussionen handlar om.
 
F

FCT

Guest
T
Är detta intressant för dem som bokar bonusresor på Singapore Airlines flight i First class?
Bokbar eller inte, det är den som är viktig. Det som du kallar olika produkter kan bokas som First class award båda två, fast inte med SAS EuroBonus poäng.

Om du vill fortsätta tramset om vad flygbolaget kallar för sina produkter, rekommenderar jag dig att du startar en ny tråd.
Tramset har du stått för. Jag för en saklig diskussion.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen