Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (från 2015)

Status
Stängd för vidare inlägg.

jerixon

Medlem
Nja, nu är någonting fel...

En ToR kostar 110k poäng. En enkel kostar 60% av det. Två enkla borde således kosta 110*0,6*2 = 132k. Nu ville ju Tallinn ta 125k poäng, och hur man får den summan är oklart.

Dessutom, open-jaw är tillåtet, men det kan vara så att man bara får ha open-jaw på destinationen. Enklaste lösningen är då att försöka boka så att man kommer hem till startpunkten och sen vaskar sista segmenten och hoppar av tidigare.

Nja inget vaskande här du bagage plus golfklubbor ska med hem :)
 

Filip

Medlem
Hon pratade om Open Jaw.... och jag frågade henne att kolla igen, och hennes chef stod fast att det var så... Mycket konstigt.

Jag fick exakt samma svar förra veckan när jag ville boka GOT-BOS / FLL-EWR-CPH-GOT. FLL-EWR kostade 15k iom open jaw.

(Edit:ser nu att du hade double open jaw vilket inte jag hade...)
 

jerixon

Medlem
Nja, någon dubbel open jaw hade jag ej.
Försökte boka t/r Phoenix med start i Linköping och hemkomst till Stockholm.
Mvh,
Johan
 

RickardG

Medlem
Nja, nu är någonting fel...

En ToR kostar 110k poäng. En enkel kostar 60% av det. Två enkla borde således kosta 110*0,6*2 = 132k. Nu ville ju Tallinn ta 125k poäng, och hur man får den summan är oklart.

Dessutom, open-jaw är tillåtet, men det kan vara så att man bara får ha open-jaw på destinationen. Enklaste lösningen är då att försöka boka så att man kommer hem till startpunkten och sen vaskar sista segmenten och hoppar av tidigare.
Kan det vara så att Tallinn betraktar det som två enkelresor, varav den ena är med Star Alliance till Nordamerika, 0,6x110000=66000 poäng, och den andra är en enkel med SAS tillbaka, 0,6x100000=60000poäng. Totalt 126 000 poäng.
 
  • Gilla
Reactions: fcx

jerixon

Medlem
Kan det vara så att Tallinn betraktar det som två enkelresor, varav den ena är med Star Alliance till Nordamerika, 0,6x110000=66000 poäng, och den andra är en enkel med SAS tillbaka, 0,6x100000=60000poäng. Totalt 126 000 poäng.

Spelar ju ingen roll egentligen hur de betraktar den. Ska ju enligt regler vara OK så får ringa o gnälla lite och se ifall nästa representant kan boka det =P
 

fcx

Medlem
Kan det vara så att Tallinn betraktar det som två enkelresor, varav den ena är med Star Alliance till Nordamerika, 0,6x110000=66000 poäng, och den andra är en enkel med SAS tillbaka, 0,6x100000=60000poäng. Totalt 126 000 poäng.

Det kan det ju vara, men det blir ändå inte 125 000 poäng :p
 

MajaKlara

Medlem
Jag har bokat en Award i juni -16 ARN-FRA-SEA-YVR-YYZ-FRA-ARN, men funderar ev på att byta och i stället försöka hitta en Award till Melbourne/Sydney samma period. Kan man omboka biljetten och direkt få tillgång till de EB-poäng man lagt in i första bokningenn för att använda till ny bokning vid sammat tillfälle/samtal med Tallin? Jag har kollat Award på UAs hemsida, men nu verkar de ha andrat hemsidan och vid Saver Award anges både ett belopp i pengar och i miles. Hur ska man tänka när man letar Award, vad menas med poängen? Vad kostar en Award ungefär till Australien? Reser gärna business eller first (om möjligt).

Tacksam för hjälp!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen