Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Senator

Moderator
Det är väl orimligt att behöva använda 2 för att jag vill ändra en bokning?
Orginalbokningen är ju gjord den länge tillbaka.

Tyvärr finns det begränsningar kopplat till en voucher och poäng, och jag kan väl själv tycka att dessa är ganska rimliga:
1. Om en voucher och/eller poäng har utgångsdatum t.ex. 2018-12-31, kan du boka en resa för detta så långt som 330 dagar framåt i tiden. Det är ganska schysst
2. Om du av olika anledningar vill ändra, eller avbeställa då har du förbrukat din möjlighet
 
Okey ja är det så reglerna är så är det ju inte mycket att diskutera. Bara att anpassa sig.

Tack för snabba och tydliga svar!

Tyckte bara det kändes märkligt.
Har jag köpt en tröja under REA på 50% och sen efter rean vill byta till en större storlek så får jag ju knappast betala tröjan igen.
 

Senator

Moderator
Okey ja är det så reglerna är så är det ju inte mycket att diskutera. Bara att anpassa sig.

Tyckte bara det kändes märkligt.
Har jag köpt en tröja under REA på 50% och sen efter rean vill byta till en större storlek så får jag ju knappast betala tröjan igen.

Nej så är det, men jag vet inte om liknelsen håller helt eftersom om du nu skulle köpa tröjan skulle du betala fullpris och det är inte säkert att handlaren skulle acceptera ett byte efter REA alls :) Det är ditt antagande som jag inte skulle tro i alla situationer skulle bli acceptertat.
 

palmen

Moderator
Okey ja är det så reglerna är så är det ju inte mycket att diskutera. Bara att anpassa sig.

Tack för snabba och tydliga svar!

Tyckte bara det kändes märkligt.
Har jag köpt en tröja under REA på 50% och sen efter rean vill byta till en större storlek så får jag ju knappast betala tröjan igen.
När jag jobbade inom detaljhandeln så hade vi gjort följande i din situation:
Återköp på tröjan till det pris du betalat, vill du sedan ha samma tröja i annan storlek hade du fått betala fullt pris om rean var slut.
 
Min fru har idag ett Amex premium. Vi kommer inom kort nå gränsen för vouchern med spend på 150k. Vår tanke var då att hon värvar mig istället (premium eller elite) och säger upp sitt kort. På så sätt får vi värvningspoäng till vårt gemensamma konto samt möjlighet för ytterligare en voucher innan året tar slut.

Kan man göra så?
 

Zniper

Medlem
Man får ju inte applicera en voucher i efterhand så vitt jag vet men efter jag triggat min nästa voucher, skulle jag kunna ringa in och lägga till ett inrikesleg tex och på så vis få applicera en voucher på hela resan

Nej, det funkar inte.

Om det stämmer så borde det innebära att om man bokar om en resa där vouchern man använde när man bokade resan gått ut så får man betala fullpris trots att man har en ny voucher med godkänt datum eftersom man då inte får lägga till den på en redan bokad resa. Känns konstigt om så vore fallet
 
Min fru har idag ett Amex premium. Vi kommer inom kort nå gränsen för vouchern med spend på 150k. Vår tanke var då att hon värvar mig istället (premium eller elite) och säger upp sitt kort. På så sätt får vi värvningspoäng till vårt gemensamma konto samt möjlighet för ytterligare en voucher innan året tar slut.

Kan man göra så?
Ja det går bra!
 

Andree_16

Medlem
Årets första 2-4-1 bokad, dröjer dock till Augusti

Tokyo-Hawaii med ANA F i 380 och sedan United Island hopper tillbaka med längre stopp på Guam och Saipan med avslutning (än så länge) i Seoul. 76250 poäng + 1200kr i skatt. Tänkt att kombinera denna med en revenuebiljett till Tokyo eller Hongkong och lite positioneringsflyg.

Ser ut som en mycket spännande resa! Men vad är syftet med Island hopping eller att lägga till så här många stopp? Det går väl aldrig att ha mer än 23h59min mellan avgångar så går det att njuta något av destinationen? Eller är det intresset i att flyga?

Jag förstår att det kan vara helt personliga anledningar men ser en del liknande resor här på BC och jag är ärligt nyfiken. Sitter och planerar min första rätt modesta bonusresa utanför SAS trygga vrå och har liksom inte riktigt funderat på hur långt man kan och varför man skulle vilja pressa en resa :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen