Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Xpressen

Medlem
Va? har jag missat något (ifs ganska troligt) men om jag tyder texten rätt så kan jag och frun som sitter på var sitt SAS Amex Premium, bjuda in varandra till SAS Amex Elite och därmed erhålla 18000*4 poäng?
Och detta skall funka och gå igenom även om vi är kortmedlemmar i dags datum?

Ni får väl prova.

Se dock till att svara ärligt på frågan om ni redan har någon AMEX produkt idag.

Får ni poäng så får ni poäng får ni det inte så är det inte mer med det.
 

Mehe

Medlem
Va? har jag missat något (ifs ganska troligt) men om jag tyder texten rätt så kan jag och frun som sitter på var sitt SAS Amex Premium, bjuda in varandra till SAS Amex Elite och därmed erhålla 18000*4 poäng?
Och detta skall funka och gå igenom även om vi är kortmedlemmar i dags datum?
Ja det funkar exakt som du skriver. 18k bonus för rekrytering per person sedan ytterligare 18k om du spenderar 20t inom tre månader per kort. I slutändan 18k x 4. Legitimt och utan fuffens.

Och ja du får ha flertalet kort hos amex. Har stämt av det innan jag gick på elite, samt att jag har flertalet kollegor här i SAS som sitter på Eurobonuskontoret som bekräftar ovan. Så idag har jag både premium, elite samt mc.
 

ekf

Medlem
Nej du blir inte avstängd. Du får ha hur många amex kort du vill.
Det som är lite tveksamt är väl inte att ha flera kreditkort samtidigt utan värvningen av sig själv i flera led... Det hade i alla fall jag aktat mig för, även om det verkar fungera för några.
 

Mehe

Medlem
Det som är lite tveksamt är väl inte att ha flera kreditkort samtidigt utan värvningen av sig själv i flera led... Det hade i alla fall jag aktat mig för, även om det verkar fungera för några.
Absolut. Därav så rekryterade jag och min kollega varandra. Även om en ovan rekrytering verkar gått hem med poängen in på kontot för andra.
 
Absolut. Därav så rekryterade jag och min kollega varandra. Även om en ovan rekrytering verkar gått hem med poängen in på kontot för andra.

Bara för att något funkar betyder det inte med automatik att det är OK. I vissa fall kanske det är det, och i vissa inte.

Prova tex att ta något i handen när du får ut från livsmedelsbutiken nästa gång (utan att betala). Det kommer antagligen att fungera 9/10 gånger :)
 
Hej,

Tittar på en award ARN/GOT - MIA inför November 2019 i C.

Hittar inte så mycket i United Appen, endast M klass.

Min fråga är om man kan få in M klass domestic tex EWR-MIA och SAS C klass om man bokar manuellt via ett telefonsamtal till Tallin.?
 

Xpressen

Medlem
Bara för att något funkar betyder det inte med automatik att det är OK. I vissa fall kanske det är det, och i vissa inte.

Prova tex att ta något i handen när du får ut från livsmedelsbutiken nästa gång (utan att betala). Det kommer antagligen att fungera 9/10 gånger :)

Håller med dig i sak men måste poängtera att din jämförelse haltar..

Att gå ut från livsmedelsbutiken med en vara du ej betalt för är emot lagen och således kan du dömas för brott. Att ansöka om ett AMEX kort vi en värvninglänk trots att du redan är kund är inte emot lagen och du kan således inte dömas för brott.

Så vitt jag kan se är det inte heller emot villkoren att ansöka om ett AMEX kort via värvningslänk trots att du redan har en AMEX produkt. Däremot kan man inte kräva några poäng för det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen