Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.

agehall

Medlem
Jag har bytt både konto som debiteras för en Eurobonusresa samt tagit bort/bytt voucher via Tallinn tidigare. Det borde gå att byta ut hur du betalar också, även om det är FlyPremium inblandat. Dragningen av poäng från ditt konto görs manuellt och är alltså inte direkt kopplat till att någon biljett bokas eller ställs ut, istället är det två separata processer.
Det beror helt på dagsformen hos Tallinn skulle jag säga - man kan aldrig räkna med att få applicera en voucher i efterhand. Ibland går de med på det och ibland inte.
 
Tittar på en open jaw CPH-YVR // NRT-CPH och funderar på vad jag blir debiterad i poäng om jag flyger First till Nordamerika (150 000p) och Business hem från Asien (190 000p) ?
 

palmen

Moderator
Tittar på en open jaw CPH-YVR // NRT-CPH och funderar på vad jag blir debiterad i poäng om jag flyger First till Nordamerika (150 000p) och Business hem från Asien (190 000p) ?
Lite oklart, om de godkänner denna open jaw (som borde vara ok men man vet aldrig med SAS) så ser jag två alternativ.
1) 75k + 70k = 145k (first priset till Usa, business hem från Asien)
2) 75k + 95k = 170k (om de tar first för hela resan men det har man inte behövt betala på slutet om utresa och hemresa är olika klasser)

Jag skulle tro att du får betala enlitg alternativ 1 om de godkänner routingen.
 

Jenny N

Medlem
Jag försöker boka en 2-4-1 för 2 vuxna+2barn på SAS hemsida (med SAS) men kan inte applicera vouchern online.
Om bokningen gäller mer än 2 personer kan man inte applicera den på 2 av 4 resenärer online eller måste man ringa Tallinn? Tyvärr har jag inte tillräckligt mycket poäng att boka den innan jag applicerar vouchern.
 

palmen

Moderator
Jag försöker boka en 2-4-1 för 2 vuxna+2barn på SAS hemsida (med SAS) men kan inte applicera vouchern online.
Om bokningen gäller mer än 2 personer kan man inte applicera den på 2 av 4 resenärer online eller måste man ringa Tallinn? Tyvärr har jag inte tillräckligt mycket poäng att boka den innan jag applicerar vouchern.
Tror du måste göra det i två bokningar, möjligt att Tallinn kan fixa ihop det på samma bokning.
 

gjohansson

Medlem
Jag försöker boka en 2-4-1 för 2 vuxna+2barn på SAS hemsida (med SAS) men kan inte applicera vouchern online.
Om bokningen gäller mer än 2 personer kan man inte applicera den på 2 av 4 resenärer online eller måste man ringa Tallinn? Tyvärr har jag inte tillräckligt mycket poäng att boka den innan jag applicerar vouchern.
Tror du måste göra det i två bokningar, möjligt att Tallinn kan fixa ihop det på samma bokning.
Tallin kan åtminstone göra det på en o samma bokning. Men antar detta rör vanliga SAS flyg så vanliga kundtjänst borde göra det oxå?
 

Jenny N

Medlem
Tallin kan åtminstone göra det på en o samma bokning. Men antar detta rör vanliga SAS flyg så vanliga kundtjänst borde göra det oxå?

Jag får prova att ringa kundtjänst imorgon och hoppas biljetterna finns kvar. =) Jag vill ju applicera vouchern på oss
2 vuxna och kan väl inte boka barnen på en egen bokning (6 +9 år)?

Tillägg: Tror ni man kan boka en vuxen och ett barn på en bokning (med voucher) + en vuxen och ett barn på en annan bokning. Imorgon ringer jag och ber dem lägga ihop bokningen för att sedan applicera vouchern på de 2 vuxna?
 

squeezen

Medlem
Jag får prova att ringa kundtjänst imorgon och hoppas biljetterna finns kvar. =) Jag vill ju applicera vouchern på oss
2 vuxna och kan väl inte boka barnen på en egen bokning (6 +9 år)?

Tillägg: Tror ni man kan boka en vuxen och ett barn på en bokning (med voucher) + en vuxen och ett barn på en annan bokning. Imorgon ringer jag och ber dem lägga ihop bokningen för att sedan applicera vouchern på de 2 vuxna?
nej de kan inte slå ihop bokningarna (mig veterligen) utan bara länka dem. Gjorde själv en 2+2 (revenue dock) igår pga tekniskt strul att få till alla i en bokning och de kan inte slå ihop allt på ett PNR utan bara lägga nån "travel with" kommentar, vilken de hävdar ska göra så att båda bokningarna hanteras ihop vid eventuellt strul etc men vill jag lägga bud i plusgrads tex så kommer guldbonus bara att komma på min och ena sonens bokning, inte gälla för alla.

Barn på egen bokning vet jag inget om då mina är mycket yngre.
det har skrivits en del om det tidigare, kan inte minnas trådarna på rak arm dock.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen