Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Glenn E

Medlem
Ingående första inlägget i tråden:
Det kanske vore bra att förtydliga att man kan få 3 stycken Amex vouchrar totalt om inget har ändrats genom att ha ett Amex Premium kort som man spenderar 150'000 kronor på och ett Amex Elite kort som man spenderar 300'000 kronor på.
Allt givetvis under samma kalenderår.
Mig veterligen kan man inneha båda korten samtidigt.
 

Ghoose

Medlem
Sedan kan man som jag ha ett norskt amex och få en voucher till därifrån... ;) Så fyra blir väl max då...

Ingående första inlägget i tråden:
Det kanske vore bra att förtydliga att man kan få 3 stycken Amex vouchrar totalt om inget har ändrats genom att ha ett Amex Premium kort som man spenderar 150'000 kronor på och ett Amex Elite kort som man spenderar 300'000 kronor på.
Allt givetvis under samma kalenderår.
Mig veterligen kan man inneha båda korten samtidigt.
 

Bankiren

Medlem
Ingående första inlägget i tråden:
Det kanske vore bra att förtydliga att man kan få 3 stycken Amex vouchrar totalt om inget har ändrats genom att ha ett Amex Premium kort som man spenderar 150'000 kronor på och ett Amex Elite kort som man spenderar 300'000 kronor på.
Allt givetvis under samma kalenderår.
Mig veterligen kan man inneha båda korten samtidigt.

Sedan kan man som jag ha ett norskt amex och få en voucher till därifrån... ;) Så fyra blir väl max då...

Har även läst någonstans att man kan ha i alla fall två AmEx Premium parallellt dessutom. Så ett Elite ska tydligen inte vara nödvändigt för att få två vouchers.
 

kenmat

Medlem
Någon som vet om det är möjligt att uppgradera en existerande ekonomibiljett hos SAS (ARN-HKG) med en voucher? Alltså att uppgraderingen görs till Business med 50% poängrabatt.
 

DrGold

Medlem
Det här kanske borde ligga under 2-4-1-tråden 2017 men jag fattar det som att den är låst?

Hur som helst. Skaffade Amex Elite sommaren 2017, och i slutet på november kom ett mail från Amex där det stod typ "Grattis! Du har nu spenderat 150.000 kronor och har rätt till 50% rabatt på din nästa bonusresa". Har inte haft örnkoll på min spend men tyckte väl att det kunde stämma. Efter att ha mailat Amex med fråga om hur jag går tillväga för att casha in den får jag besked om att den ska finnas under erbjudanden när jag loggar in och kollar bonusresa på SAS hemsida.


Det gör den dock inte så jag börjar ana oråd.
Ringer därför Amex och frågar, varpå jag efter några minuters pausmusik och konsultation av kollega får höra "du är en av dem som av misstag fått ett mail trots att du inte nått upp till 150.000 spend. Men du var så pass nära gränsen före årsskiftet så vi kommer ge dig en voucher i alla fall."

Kan inte se att någon annan på forumet beskrivit detta men av kommentaren från deras representant att döma är det alltså flera Amex-kunder som fått samma mail av misstag. Kan då vara bra att veta att det tydligen finns utrymme för förhandling om man ändå är nära spendgränsen. (Fullt rimligt förstås eftersom ett sånt mail i slutet på året gör att man skjuter på en del inköp till efter årsskiftet för att samla ihop till nästa voucher, och därför kanske missar gränsen enbart pga det felaktiga mailet.)
 

Attachments

  • sketch-1516911089218.png
    sketch-1516911089218.png
    267,6 KB · Visningar: 442

MajaKlara

Medlem
Noterade att Tallin endast har öppet må-fre. Vet någon om man kan boka 2-4-1 via SAS kundtjänst? Det var möjligt i höstas, men jag vet inte om det var tillfälligt pga hög belastning i Tallin.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen