Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gus

Medlem
Svarar här istället för tråden Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2018 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor för att hålla den ren och tillgänglig endast för inspiration/information.

Det finns mer än en Kristina där, men visst, det känna lite märkligt när alla rapporterar om Kristina. Jag fick häromdagen dock en agent som inte hette det (minns dock inte namnet).
Hur många är de totalt som jobbar där? Någon som vet? Vilka länder servar de förutom Sverige?
 

Cattis

Medlem
Hej!
En nybörjarfundering......i SAS poängtabell för Star Alliance står det att Business till Thailand kostar 50 000 poäng. I Tallinn säger dom att den kostar 70 000. Vad är det jag missar,inte förstår?
 

Canadien

Medlem
Hej!
En nybörjarfundering......i SAS poängtabell för Star Alliance står det att Business till Thailand kostar 50 000 poäng. I Tallinn säger dom att den kostar 70 000. Vad är det jag missar,inte förstår?

Nej, det kostar 50,000 till SAS destinationer, t ex Hong Kong, Shanghai. SAS flyger inte till Bangkok, så det blir en Star Alliance Award med SAS + ngn annan, eller bara ngn annan för att ta sig till Thailand.
 

Cattis

Medlem
Nej, det kostar 50,000 till SAS destinationer, t ex Hong Kong, Shanghai. SAS flyger inte till Bangkok, så det blir en Star Alliance Award med SAS + ngn annan, eller bara ngn annan för att ta sig till Thailand.
Tack för ditt svar! Har inte bokat en awardresa förut och det är inte alldeles enkelt.
 

Magnus8

Medlem
Dum fråga som säkert besvarats tusen gånger.. men ställer den i alla fall. Kan man boka en Amex award via SAS kundtjänst (gäller en enstaka flight med Lufthansa första klass)? Rädd att biljetterna försvinner innan Tallinn öppnar på måndag.
 

agehall

Medlem
Dum fråga som säkert besvarats tusen gånger.. men ställer den i alla fall. Kan man boka en Amex award via SAS kundtjänst (gäller en enstaka flight med Lufthansa första klass)? Rädd att biljetterna försvinner innan Tallinn öppnar på måndag.
Inte om du ska boka med 2-4-1.
 

ekf

Medlem
Finns det någon annan variant med amex award än 2-4-1?
Nej, eller ja.. om du har Membership Rewards-poäng så kan du växla dem till Eurobonuspoäng och sedan boka en vanlig Eurobonus award (utan voucher) antingen via sas.se eller via vanliga medlemsservicenumret
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Stenen63

Ny medlem
Hej,
lånar tråden lite med en fråga som jag inte sett någonstans.
Planerar en 2-4-1 resa i slutet på 2018 till en destination där endast Star Alliance flyg går till, ej SAS. Ska flyga två vuxna och ett barn (0-2 år) som har planerad födsel i juni.
Har hittat en resa som jag vill boka men Tallinn kräver namn och födelsedatum på alla passagerare. Behöver alltså vänta till födsel med att boka men är rädd att resan försvinner till dess.
Ska/Kan jag boka resan för två vuxna nu och sedan avboka mot en kostnad när barnet är fött för att göra en ny bokning. Tror ni att det fungerar? Om resan varit SAS hade det inte varit några problem att lägga till i en befintlig bokning men alltså inte på en Star Alliance flygning.
Hemresan ligger långt fram i tiden så jag kommer ändå behöva göra en ändring av den då den resan inte är släppt ännu.
Mvh Martin
 

jb2731

Medlem
Hej alla,
Hur är det, kan man ändra en 2-4-1 bokning efter det att vouchern har gått ut?
Om man inte kan det, kan Tallin applicera en giltig voucher på befintlig bokning?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen