Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dr. Miles

Expert
Lite OT, men Aegean tillåter enkelresor till halva priset av tur och retur. Det är med andra ord inga problem att boka byte både ut och hem.
Ja, jag vet. Men inte två byte (eller fler) per bonusresa.
Vill man veta ett ännu sämre program så finns det Czech Airlines OK Plus, som tillåter endast "most direct route".
Detta gäller oavsett om awardplatsen är tillgänglig eler inte.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Ja, jag vet. Men inte två byte (eller fler) per bonusresa.
Vill man veta ett ännu sämre program så finns det Czech Airlines OK Plus, som tillåter endast "most direct route".
Detta gäller oavsett om awardplatsen är tillgänglig eler inte.
Tack för info! Känns skönt att veta att Eurobonus inte är sämst vad gäller rutter! Då känns programmet genast lite bättre :)
1. TACA är med Star Alliance så det ska gå att boka med EuroBonus poäng.
The History of Star Alliance — Star Alliance Employees
2. Få stop? Kolla Aegean Airlines Miles+Bonus. De tillåter endast ett byte per bonusresa. Inte per riktning.
3. Det är SAS/Tallinn som bestämmer om din routing är giltig eller inte. Våra synpunkter betyder noll i detta sammanhang.

Jag förstår din irritation. Det står faktiskt tydligt på SAS hemsida att det går att använda sina poäng för bokning på Avianca och Grupo TACA.

Stå på dig för oavsett vad som gäller just nu så ligger felet hos SAS, eller deras representant. Antingen har SAS missat att uppdatera hemsidan och det är ju på basis av den informationen som du godkänner avbokningen, eller så har agentens manager gjort fel.
Igår lyckades jag få igenom en bokning on hold (ej biljetterad) av en TACA-flight. Först sa agenten tvärt nej även fast flighten dök upp på hennes dator. Men då hänvisade jag till SAS hemsida där det står klart och tydligt att Taca ska kunna bokas för poäng och då blev hon lite paff. Agenten sa att hon skulle tala med sina chefer och återkomma. Idag ringde hon och sa att bokningen gått igenom! :)
 

sa9476

Ny medlem
Hej, pratat med 2 olika travel consultants på SAS och fått två förvirrande svar (olika).
Tänker använda en 2-4-1 voucher för att boka t/r resa i business med SAS till Miami från göteborg och inser att jag måste boka utresan först för att snabbt boka hemresan när de blir tillgängliga (330 dagar innan). Kan jag boka utresa (dvs enkelresa med vouchern) ut och sedan lägga på hemresan på samma bokning så att vouchern fortfarande tillämpas?

Och framför allt, går allt göra via sas.se så jag slipper ringa någon kundtjänst.
Om inte möjligt, hur bör jag bäst gå tillväga?
 

Canadien

Medlem
Hej, pratat med 2 olika travel consultants på SAS och fått två förvirrande svar (olika).
Tänker använda en 2-4-1 voucher för att boka t/r resa i business med SAS till Miami från göteborg och inser att jag måste boka utresan först för att snabbt boka hemresan när de blir tillgängliga (330 dagar innan). Kan jag boka utresa (dvs enkelresa med vouchern) ut och sedan lägga på hemresan på samma bokning så att vouchern fortfarande tillämpas?

Och framför allt, går allt göra via sas.se så jag slipper ringa någon kundtjänst.
Om inte möjligt, hur bör jag bäst gå tillväga?

Ja och Ja. Boka på hemsidan som en enkel, sedan bokar du om den till en t o r på hemsidan när återresan släpps. Se till att din Amexvoucher inte hinner gå ut bara innan du gör ändringen.
 

sa9476

Ny medlem
Ja och Ja. Boka på hemsidan som en enkel, sedan bokar du om den till en t o r på hemsidan när återresan släpps. Se till att din Amexvoucher inte hinner gå ut bara innan du gör ändringen.

Grymt i så fall. Enligt en av dem jag pratade med måste jag släppa hela enkelresan först... Jag testar.. Tack för snabb respons!
 

Canadien

Medlem
Boka t o r om det går, t ex hem samma dag som ut. Då går det iallafall via hemsidan att flytta hemresan till ett senare datum. Bokar man bara enkel så kan det behövas ringas in för att de ska lägga till returen, men släppa utresan ska du inte behöva.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Andreas.Net

Medlem
Är det nån som har koll på hur snabbt en ny voucher triggas, jag nådde precis upp till gränsen idag och vill helst inte vänta på att boka, när jag ringde till Tallin så kunde dom inte se att jag hade nån voucher.
 

JPlicious

Medlem
Är det nån som har koll på hur snabbt en ny voucher triggas, jag nådde precis upp till gränsen idag och vill helst inte vänta på att boka, när jag ringde till Tallin så kunde dom inte se att jag hade nån voucher.

2 dagar efter jag triggade en gång såg Tallin den. Vet dock inte om det finns någon exakt gräns.
 

Berglund

Medlem
Det tar ju rimligtvis minst ett dygn innan Amex system inser att du har spenderat över gränsen och därefter triggar och skickar över informationen till SAS system att du nu erhållit en voucher. Kan inte tänka mig att Amex skulle göra tätare körningar av den datan än 24 timmarsfrekvens. Minst ett dygn!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen