Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.

agehall

Medlem
Nej, där ser man bara hur många poäng den kostar. För att se skatterna kan du kolla upp rutten på ITA Matrix och summera skatterna plus det fasta bränsletillägget som Eurobonus tar ut. Eller ring Tallinn och be dem kolla.
Helt rätt, jag läste "poäng" och inte "pengar".
 

Canadien

Medlem
Så du menar att om jag bokar economy ena vägen och business hem så blir priset som om jag hade bokat business båda vägarna ?
Ja. Det var tidigare tydligt beskrivet på sas hemsida men nu kan jag inte hitta den texten.

Det blir business så fort du blandat in en enda flight i business. Hade det varit bara SAS flighter inblandade så kan man mixa, men inte på Star.
 

Gus

Medlem
Vi är två vuxna och ett barn (3 år) som vill åka med Star Alliance Award till Sydafrika. Kan jag använda min egen voucher samt min frus voucher då, och få allt på samma bokningsnummer? För att på så sätt betala totalt 140 000 + 70 000 poäng för oss tre i business? Kan poängen tas från två konton, eller måste all poäng tas från ett konto?

Eller måste en person äga båda vouchrarna?

Om jag ringer vanliga sas och bokar en poängresa på helgen, kan jag ringa Tallinn på måndagen och applicera en voucher? Jag talade precis med Tallinn och de sa att det går men jag litar mer på folket här inne. :cool:
 

Dr. Miles

Expert
Vi är två vuxna och ett barn (3 år) som vill åka med Star Alliance Award till Sydafrika. Kan jag använda min egen voucher samt min frus voucher då, och få allt på samma bokningsnummer? För att på så sätt betala totalt 140 000 + 70 000 poäng för oss tre i business? Kan poängen tas från två konton, eller måste all poäng tas från ett konto?
Om det ska vara som en bokning, tror jag att poängen måste komma från ett konto.
 

Dr. Miles

Expert
Och vouchrarna, kan de komma från två olika konton?
Ja, ,men då blir det inte som en bokning så att du behöver att boka så här:

Amex 2-4-1 voucher nr. 1: 1 vuxen + 1 barn
Amex 2-4-1 voucher nr. 2: 1 vuxen

Det är för att jag inte tror att du kan boka en bonusresa för ensamt barn.
 

Gus

Medlem
Jag bokade i helgen en komplicerad Star Alliance award resa för 3 personer med sas vanliga bokningscenter. Nu försökte jag ringa Tallinn och applicera min voucher som går ut 2018 men fick nej pga att resan inte var godkänd enligt Tallinns nya regler (most reasonable route). Det känns konstigt att vanliga SAS och Tallinn har olika regler.

Ingen som har tips på hur jag kan lösa detta? Resan sker inte förrän i november, kanske att Tallinn kommer att ändra sina regler före dess? Resan är till Seychellerna så bara 90000 poäng men jag vill ändå gärna avända en voucher.

Vi vill åka på en resa i januari 2019. Visst kan jag boka en resa med avfärd i januari och ändra den fram tom 31 december 2018? Vi reser med barn så allt kan hända och om vi måste avboka resan i januari så får jag behålla poängen men voucher brinner inne?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen