Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill bara dubbelkolla: ifall jag bokar en resa med Eurobonus, visst kan jag avboka och få tillbaka EB-poäng, Amex voucher och betalda skatter (etc) oavsett vilken bokningsklass jag bokat (dvs Business, Plus och Go) så länge det är senaste dagen innan själva resan?

Av vad jag kan läsa så ska jag få full refund, men vill bara bekräfta detta så jag är 100% säker :)

Med tillägg att du inte får tillbaka poäng eller voucher vars utgångsdatum passerats mellan boknings- och avbokningstillfälle.
 

flonken

Medlem
Vill bara dubbelkolla: ifall jag bokar en resa med Eurobonus, visst kan jag avboka och få tillbaka EB-poäng, Amex voucher och betalda skatter (etc) oavsett vilken bokningsklass jag bokat (dvs Business, Plus och Go) så länge det är senaste dagen innan själva resan?

Av vad jag kan läsa så ska jag få full refund, men vill bara bekräfta detta så jag är 100% säker :)


Hur lång tid tar det inann poängen är på kontot igen?
 
Jag har en resa till Hongkong t/r i Business med SAS. Jag skulle vilja byta ena benet till SAS Plus (för att testa båda produkterna).

Måste jag ring Tallin då och betala 150kr/person? Eller går det att lösa på smidigare sätt?
 

Canadien

Medlem
Jag har en resa till Hongkong t/r i Business med SAS. Jag skulle vilja byta ena benet till SAS Plus (för att testa båda produkterna).

Måste jag ring Tallin då och betala 150kr/person? Eller går det att lösa på smidigare sätt?
Varför vill du göra detta? Pluskabinen blir sällan full på denna linje så du kan säkert gå bak nån timme mitt i flygningen och provsitta. Cateringen är i princip väldigt liten skillnad mot Economy. Du sparar bara 10k poäng på att nedgradera ena benet, har du kört med voucher så är det bara 5k.
 

adde71

Ny medlem
Godmorgon godmorgon!
Brukar mest smyga runt på forumet och läsa trådar då jag är i "upplärningsfasen" men tänkte vara fräck och flika in med en fråga! Hoppas den inte redan är besvarad (vilket jag misstänker att den har blivit)... Aja!

Har funderat på att komma till kritan med att skaffa AmEx Elite eller Premium kort men misstänker att jag inte kommer komma upp i så hög spend att jag kan inkassera tillräckligt med poäng för att kunna skrapa ihop till en long-haul i business med 2-4-1 vouchern (vilket är målet). Flyger inte så ofta så det kanske blir 1-2 längre resor och/eller 1-2 kortare resor inom Europa per år så tjänar inte mycket poäng på den fronten heller(har hittills endast rest i economy). Det jag nu undrar är huruvida det är möjligt att betala sin 2-4-1 resa med poäng i den utsträckning man kan för att sedan komplettera med cash?
 

ekf

Medlem
Det jag nu undrar är huruvida det är möjligt att betala sin 2-4-1 resa med poäng i den utsträckning man kan för att sedan komplettera med cash?
Det är tyvärr bara möjligt med rena bonusresor, där det enda man betalar med pengar är skatter och avgifter.
American Express skrev:
Erbjudandet kan endast nyttjas vid inväxling av EuroBonus-poäng. Skatter och avgifter tillkommer. Erbjudandet gäller ej för ordinarie resor som betalas med pengar och/eller poäng
 
Det jag nu undrar är huruvida det är möjligt att betala sin 2-4-1 resa med poäng i den utsträckning man kan för att sedan komplettera med cash?
Det är tyvärr bara möjligt med rena bonusresor, där det enda man betalar med pengar är skatter och avgifter.

Du kan dock köpa extrapoäng från SAS, 1000 för 100 kr. Så det blir nästan samma sak. Tänk också på att har du handlat för summan för att komma upp till en voucher så har du fått ihop minst 30 000p. Om du låter dig värvas till Alex Elite så får du också ganska mycket poäng.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen