Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Abbs

Medlem
Noterade också förbudet. Tyvärr har jag redan resor bokade med Turkish till USA, men vaf-n, de har ju ett bra underhållningssystem och det mesta kan jag göra på mobilen, hehe. Tycker fortfarande att deras hårda produkt är vida överlägsen övriga Star Alliance-alternativ om man är två personer och dessutom innebär den längre restiden att man får en ordentlig natts sömn på vägen tillbaka.

Men men, jag tog en award med SAS Business istället.
Vilka *A har du provat och jämför mot Turkish?
 

Lukas S

Medlem
Vilka *A har du provat och jämför mot Turkish?

I business - SAS, United och Lufthansa mellan USA och Europa. Har suttit i stolarna Swiss, Austrian och Brussels har i business och tycker att de är extremt trånga. Gjort lite research och ser inte så imponerande ut imho. Hade gärna testat Air Canadas dreamliner om jag åkt själv dock.

Tilläggas kan att jag bryr mig i särklass mest om den hårda produkten och det är där jag tycker att Turkish varit outstanding.
 
Anta att jag + kollega vill boka en 2-4-1 med SAS och att biljetterna släpps 330 dagar innan. Hur ska jag då tänka för att öka chanserna att få Business?

Önskad Utresa = 2019-01-01 (330 dagar innan = 2018-02-05)
Önskad Hemresa = 2019-01-07 (330 dagar innan = 2018-02-11)

Eftersom vi vill åka tur och retur måste jag alltså vänta tills hemresedatumet släppts (dvs 2018-02-11)? Problemet är då att businessbiljetterna på utresan (som kan bokas redan 2018-02-05) kanske är redan är slut?

Ska man boka utresan enkel och sedan vänta tills hemresan finns och då ringa Tallinn eller hur maximerar man sina chanser?
 
Boka utresan först och sedan boka om när hemresan dyker upp. Det är inget konstigt med detta och det är inget som har med 2-4-1 vouchers att göra heller - det är helt vanlig bokningstaktik.

Fast om jag skriver att jag ska boka med 2-4-1 så har det väl i alla fall något att göra med 2-4-1 vouchers ;-)

Alltså, konkret, hur bokar man?

1) Hitta utresa - boka den direkt som enkelresa. (Undran: Ska det vara med eller utan 2-4-1?)
2) Hitta hemresa - ska man då boka den online och sedan ringa Tallinn för att få dem att lägga ihop ut- och hemresan? Jag vill ju förstås gärna utnyttja 2-4-1 på både ut- och hemresan.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

aldrighemma

Medlem
Fast om jag skriver att jag ska boka med 2-4-1 så har det väl i alla fall något att göra med 2-4-1 vouchers ;-)

Alltså, konkret, hur bokar man?

1) Hitta utresa - boka den direkt som enkelresa. (Undran: Ska det vara med eller utan 2-4-1?)
2) Hitta hemresa - ska man då boka den online och sedan ringa Tallinn för att få dem att lägga ihop ut- och hemresan? Jag vill ju förstås gärna utnyttja 2-4-1 på både ut- och hemresan.
Boka utresan först som enkelresa med 2-4-1.
Då du hittat hemresa så måste du boka den med Talinn på telefon, eller mer korrekt du ändrar din första bokning genom att lägga till hemresan, och då justeras poänguttaget till det korrekta för en tur och retur. I poäng så betalar du i slutändan exakt lika mycket som om du hade bokat hela resan direkt, men du måste betala en avgift om 150SEK/person för själva ombokningen.
 

palmen

Moderator
Försökte mig på att ändra en av mina 2-4-1 resor där jag har två stopp i tredjezon på vägen hem och ville göra samma på vägen ut. Det blev dock nej på detta med förklaringen att det var ett undantag som gjordes mot reglerna för hemresan. De hade hört sig för med managern och det var nej på detta.
Onekligen får man inte göra 2 stopp i tredjezon men det går att boka så (systemet säger inte nej). Kan ju vara bra att veta.
Anledingen till 2 stopp i tredjezon på hemvägen var ju för att det togs bort First på en av mina flighter och ville då ändra till flyg som hade First ombord vilket var OK även fast det blev 2 stopp i tredjezon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen