Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kimmen00

Medlem
Jag fick precis 2017 års första 2-4-1 och tänkte boka business till USA. Vill helst åka Turkish eftersom jag tycker att de är bäst om man är två pers (den hårda produkten är vida överlägsen övriga Star Alliance imho). Förut har det alltid gått bra att hitta TK award till deras destinationer i USA (LA, San Fransisco, Houston, Atlanta, Chicago, Miami, Boston, New York, D.C.) men nu verkar allt kört.

Är det någon som vet om TK har ändrat sig på denna punkt o slutat släppa business awards till EB eller om de släpper biljetterna vid en viss tidpunkt? Som referens kan sägas att jag tidigare bokat TK award business till USA med ca 300 dagars framförhållning och att det då funnits åtta awardbiljetter per flight.

När ska du åka?
 

aldrighemma

Medlem
Väldigt flexibel. Om det mot förmodan skulle finnas platser sep, okt, nov kan jag ta då, annars jan, feb, mar -18. I princip när som helst så länge det inte är hög risk för snöstorm...
Jag har sett samma sak som du, letar också efter TK business till USA, för ett år sedan då jag sist gjorde det så fanns det 4 platser i stort sett när som helst, och nu ser jag nästen inga platser när jag än söker. (till Atlanta, Miami och Chicago)
Någonting har definitivt ändrats, SAS Tallin kommenterade också att det var ovanligt dålig tillgänglighet på Turiskish i C då jag ringde dom senast.
 

Lukas S

Medlem
Jag har sett samma sak som du, letar också efter TK business till USA, för ett år sedan då jag sist gjorde det så fanns det 4 platser i stort sett när som helst, och nu ser jag nästen inga platser när jag än söker. (till Atlanta, Miami och Chicago)
Någonting har definitivt ändrats, SAS Tallin kommenterade också att det var ovanligt dålig tillgänglighet på Turiskish i C då jag ringde dom senast.

Klart irriterande. Vågar man tro på förbättring eller har TK helt enkelt slutat släppa business awards? Kan ha något att göra med att TK förlorade enorma summor H1 2016 och drog igång ett sparpaket under hösten (vilket f.ö. har gett resultat - man visade bra resultat för Q3/Q4 och hyfsat för helåret)...
 

JacobGBG

Medlem
Jag fick precis 2017 års första 2-4-1 och tänkte boka business till USA. Vill helst åka Turkish eftersom jag tycker att de är bäst om man är två pers (den hårda produkten är vida överlägsen övriga Star Alliance imho). Förut har det alltid gått bra att hitta TK award till deras destinationer i USA (LA, San Fransisco, Houston, Atlanta, Chicago, Miami, Boston, New York, D.C.) men nu verkar allt kört.

Är det någon som vet om TK har ändrat sig på denna punkt o slutat släppa business awards till EB eller om de släpper biljetterna vid en viss tidpunkt? Som referens kan sägas att jag tidigare bokat TK award business till USA med ca 300 dagars framförhållning och att det då funnits åtta awardbiljetter per flight.

Som jämförelse så kan jag säga att från Europa till Asien så fullkomligt dräller det av Award seats med TK, så det verkar vara något med Atlanten.
 
Sitter och funderar på 2 olika hemturer från Asien i F:

ICN-FRA A380 Asiana (dagflygning)
HND-FRA B777-ER ANA (nattflygning)

Har ej flugit med någon av dem och de är på min bucket list, vad välja?:)

ANAs nattflygning (åtminstone HND-FRA) har ingen riktig middagsservering. Kolla upp menyer här:
FIRST CLASS Dining/Drinks|Service & Info|ANA

Se tex en recension av nattflyget här:
Medlemsrecesion: 74 timmar, 18.889 miles, 1 hotellnatt, 4 long-haul Första klass, 2 short-haul Business class - BusinessClass.se

Jag har själv inte provat, men efter att ha sett de två bokade jag om min resa i april till andra alternativ (Asiana ICN-FRA blev det).
 

Glenn E

Medlem
ANAs nattflygning (åtminstone HND-FRA) har ingen riktig middagsservering. Kolla upp menyer här:
FIRST CLASS Dining/Drinks|Service & Info|ANA

Se tex en recension av nattflyget här:
Medlemsrecesion: 74 timmar, 18.889 miles, 1 hotellnatt, 4 long-haul Första klass, 2 short-haul Business class - BusinessClass.se

Jag har själv inte provat, men efter att ha sett de två bokade jag om min resa i april till andra alternativ (Asiana ICN-FRA blev det).

Så var det inte förut.
 

Lukas S

Medlem
Om du vill boka Turkish till USA så är det kanske bäst att vänta lite och se hur detta utspelar sig. Finns en risk att du inte får ha med laptop/iPad/liknande i handbagaget...

Lämna elektroniken hemma när du åker till USA | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Noterade också förbudet. Tyvärr har jag redan resor bokade med Turkish till USA, men vaf-n, de har ju ett bra underhållningssystem och det mesta kan jag göra på mobilen, hehe. Tycker fortfarande att deras hårda produkt är vida överlägsen övriga Star Alliance-alternativ om man är två personer och dessutom innebär den längre restiden att man får en ordentlig natts sömn på vägen tillbaka.

Men men, jag tog en award med SAS Business istället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen