Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.

MajaKlara

Medlem
Vet inte riktigt var jag ska posta min fråga, men testar i denna tråd... Är lite ambivalent:confused: och behöver forumets kloka råd.
Har en bokad 2-4-1 ARN-TUS i C nu i januari. Är en jobbresa (egenföretagare) - ska på kurs. Är EBG. Men om jag tar denna resa som bonusresa så kommer jag inte upp i EBG status till nästa period (som börjar 1/7). Men under nästa period har jag resor planerade så att jag då kommer upp i EBG under våren 2018, det blir således 6 månader utan EBG. Att avboka bonusresan och i stället betala resa i PLUS ger poäng och EBG nästa period, kostar företaget pengar, men då har jag ju kvar min 2-4-1 att använda för en resa privat. Hur resonerar ni andra när det gäller 2-4-1/bonusreor och status? Satsar ni på att nå status först och sen bonusresa? Jag förstår att preferenserna varierar, men är nyfiken på era resonemang kring detta...:)
 

JimLov

Medlem
Hur resonerar ni andra när det gäller 2-4-1/bonusreor och status? Satsar ni på att nå status först och sen bonusresa? Jag förstår att preferenserna varierar, men är nyfiken på era resonemang kring detta...:)

Ta resan på företaget. Blir billigare än att ta ut lön för att betala privat resa. Då slipper du dessutom gå utan EBG-status 6 mån.
Det är mina fem cent. :)
 

RobertIsak

Ny medlem
Hej!

Jag har 120k EB-poängen, en 2-4-1 och vi är två personer som ska åka till usa i sommar.

Tanken är:
ARN - NYC 15 Juli (+-1dag)
HOU -ARN 5 Aug (+-1dag)

Mellan NYC och HOU kör vi inrikesflyg och bilar en del. Jag har tolkat det som att denna open jaw är helt okej så avståndet mellan New york och Houston är så kort.
Är detta möjligt och isf tror ni att man kan få i alla fall en av sträckorna i någon annan klass än economy?
Motsvarar poängen jag ser när jag gör sökningar på United eurobonus poäng?

Br
Robert
 

agehall

Medlem
Mellan NYC och HOU kör vi inrikesflyg och bilar en del. Jag har tolkat det som att denna open jaw är helt okej så avståndet mellan New york och Houston är så kort.
Ja, det är inga problem.

Är detta möjligt och isf tror ni att man kan få i alla fall en av sträckorna i någon annan klass än economy?
Jag kan inte *A kostnaderna till USA, men möjligen. Kolla priset i SAS *A Awardchart.

Motsvarar poängen jag ser när jag gör sökningar på United eurobonus poäng?
Nej.
 

RobertIsak

Ny medlem
Okej.
Hur är det om jag vill flyga till Bosnien istället för hem till ARN? Är det en möjlig bonusresa?
Alltså:
ARN-NYC
HOU/IAH-SJJ
 

Kimmen00

Medlem
menar från Houston (IAH) som påpekats ovan finns det bra connections hem. Tex lufthansa a380 till Frankfurt, alt med Turkish till Istanbul och sedan vidare hem

För 110000 p får ni en resa i business till usa.

Just nu finns det gått om resor med olika A* bolag till New York (kollade i veckan) i sommar. Men boka snabbt.. Sök på United, ANA etc.

Mvh
 

RobertIsak

Ny medlem
För 110000 p får ni en resa i business till usa.

Det låter ju bra men har jag tolkat denna chart fel då? Ser ut som att det går på 150k ?
Hur blir det om jag tar två olika klasser ?
upload_2017-1-18_12-13-35.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen