Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.

mha321

Medlem
Man undrar ju vad som gjort Tallinn så överbelastade. Är det fler som bokar den vägen? Eller har de dragit ner på folk?
 

Flyerbandit

Medlem
0770-727727.
Ringde idag och skulle göra en ny bokning, typ kl 07:30 och det var inga som helst problem heller. Sen att det inte fanns availability för ett av benen kunde ju inte agenten göra något åt egentligen.
Försökt komma fram till Tallin ett par dagar nu för att ändra i en voucherbokning.
Testade ringa vanliga SAS idag, gick utmärkt att göra ändringen, fick dessutom en mycket trevlig agent som fixade allt galant!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Brandten

Medlem
Är det någon som upplevt väldigt långa kötider till Tallin? Jag är inne på timme 2 nu.
Väntar minst 30 min varje gång jag ringer nu. Värdelöst! Speciellt eftersom man kan behöva göra några HUACA för att hitta plats eller få igenom en viss bokning!
Förra gången jag ringde fick jag allternativet att bli uppringd, men inte denna gången. Brukar ni få det allternativet ibland? Är ju ganska smidigt.
Får ibland. En gång ringde de upp. Oftast inget samtal alls. :(
 

JacobGBG

Medlem
Det spekulerades väl i att många når upp i gränsen till vouchern denna period på året

Kan bekräfta att så är fallet för mig och brukar vara så ungefär varje år, ligger ungefär i linje med vad den generella tjänstemannen och hans hushåll med över medelinkomst spenderar på ett kort/mån (ca 15k).
 

JacobGBG

Medlem
Fick hjälp av en mycket trevlig agent vid namn Johan som bokade en open jaw i februari 2018 (Phuket-Bangkok-Hanoi ut och Saigon-Bangkok-Phuket hem) i business utan problem 50K poäng och 2200kr i skatter för två personer.

50k poäng för 2st personer? Hur går detta ihop?
 

Dr. Miles

Expert

IcyPower

Medlem
Kan bekräfta att så är fallet för mig och brukar vara så ungefär varje år, ligger ungefär i linje med vad den generella tjänstemannen och hans hushåll med över medelinkomst spenderar på ett kort/mån (ca 15k).

En intressant fråga på ämnet är ju: hur många 2-4-1 finns det där ute egentligen? Hur många alstras per år? Nån som har den blekaste aning?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
En intressant fråga på ämnet är ju: hur många 2-4-1 finns det där ute egentligen? Hur många alstras per år? Nån som har den blekaste aning?
Fler och fler skaffar kortet helt klart, men jag skulle gissa på (utan att ha något att falla tillbaka på) att det är omkring 5000 vouchers per år.
Man måste komma ihåg att här på forumet är det en otrolig överrepresentation på folk som har kortet jämfört med snittet i landet.
Många lever kvar i tron att amex inte fungerar någon stans och skulle aldrig kunna tänka sig att betala en summa för ett kort.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen