Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.

bnr

Medlem
Jo men de verkar få göra bokningar och ombokningar. När jag frågade så sa agenten "ja, vi fick ett mail tidigare, jag ska se om det står att vi inte får göra ombokningar eller om det också går bra." - sedan sa hon något i stil med att "det står inte att vi inte får hjälpa till med ombokningar så jag tycker vi kör vidare".
Jag ringde vanliga numret.

Ringde även vanliga numret igår natt och fick info om att det är personalen under ordinarie öppettider (07-19 som agenten sa igår natt) som kan hjälpa till med voucher-bokningar.
 

agehall

Medlem
Och med "vanliga numret" menar du vilket? (I den här tråden är ju det "vanliga" 018-...)

Det vore ju bra om det kommit ändrade direktiv senaste veckan. Jag fick som sagt tvärnej för ungefär en vecka sedan.
 

bnr

Medlem
Och med "vanliga numret" menar du vilket? (I den här tråden är ju det "vanliga" 018-...)

Det vore ju bra om det kommit ändrade direktiv senaste veckan. Jag fick som sagt tvärnej för ungefär en vecka sedan.
0770-727727.
Ringde idag och skulle göra en ny bokning, typ kl 07:30 och det var inga som helst problem heller. Sen att det inte fanns availability för ett av benen kunde ju inte agenten göra något åt egentligen.
 

IcyPower

Medlem
Nu måste jag fråga.. är det jag som är dum eller SAS usla sajt? Jag har precis fått min voucher, ser den längst upp under "kampanjer finns tillgängliga".. väljer den men inget händer? Poängsumman ändras inte? Jag ska inte boka nåt nu men lekte runt lite för att testa.. bifogar skärmdump som bevis. Jag kan klicka i och ur vouchern men inget händer..

upload_2017-10-17_20-28-54.png


upload_2017-10-17_20-28-15.png
 

IcyPower

Medlem
Jag kan svara på det själv - det var SAS usla sajt. Jag testade att logga ut och logga in och påbörja hela processen igen från början, då funkar det. Det var steget när rabatten appliceras som den verkade glömma bort förut. Bra för någon annan som stöter på samma problem att veta kanske.
 

palmen

Moderator
Nu måste jag fråga.. är det jag som är dum eller SAS usla sajt? Jag har precis fått min voucher, ser den längst upp under "kampanjer finns tillgängliga".. väljer den men inget händer? Poängsumman ändras inte? Jag ska inte boka nåt nu men lekte runt lite för att testa.. bifogar skärmdump som bevis. Jag kan klicka i och ur vouchern men inget händer..

Visa bifogad bild 68347

Visa bifogad bild 68345
Testat chrome som browser om det inte är vad du använder? Tidigare varit problem men några andra browsers
 

Ozz

Medlem
Ringde 0770-727727 i morse vid 9-hugget och kom fram helt utan väntetid.

Fick hjälp av en mycket trevlig agent vid namn Johan som bokade en open jaw i februari 2018 (Phuket-Bangkok-Hanoi ut och Saigon-Bangkok-Phuket hem) i business utan problem 50K poäng och 2200kr i skatter för två personer. Känns lite dumt att offra en 2-4-1 för en så kort resa men jag har två vouchers som förfaller vid årsskiftet och kunde jag gott "offra" den ena på denna resa. Den andra går nog åt till att boka Bali i Augusti nästa år :)

Jag talade om min uppskattning att kunna ringa vanliga SAS-numret för att kunna boka en 2-4-1 och han berättade då att det (nog) var tillfälligt eftersom Tallin var så överbelastade för tillfället. Självklart håller vi tummarna för att dom inte tar bort den möjligheten på ett bra tag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen