Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.

MalinMa

Medlem
Du behöver nu 420000 poäng till HKT (som jag tror du menade, Phuket) med 1 st 2-4-1 voucher och 4 personer.
Skaffa en voucher till och åk nästa år så kommer du ner till 280000 poäng.


Tack för alla svar!! Utan detta forum hade jag inte förstått hur man bäst nyttjar poängen! Har läst massor av trådar under en tid och ska absolut fortsätta för att inte ställa för enkla frågor som redan finns besvarade :)
 

nissefalk

Medlem
Såg att det fanns platser en dag tidigare på en resa jag bokat med 2-4-1 och försökte boka om online och det gick inget bra alls, fick tillbaka poäng och voucher på mitt konto men original bokningen finns kvar, ringde Guld linjen och de såg att bokningen ser ok ut men noterade också att poängen betalats tillbaka, de kan ju inte ändra något som gäller 2-4-1 vouchers och Tallin är inte öppet nu, har någon varit med om något liknande, skall ringa Tallin imorgon när dom öppnar men blev nu lite orolig att hela resan är borta.

Bokningen finns som sagt fortfarande kvar och jag kan gå in igen och försöka boka om utresan men innan man kommer till betalning så kommer det ett felmeddelande som säger Vi kunde inte hitta någon information om EuroBonus-poäng som har använts för denna bokning. Försök igen.
 

nissefalk

Medlem
Såg att det fanns platser en dag tidigare på en resa jag bokat med 2-4-1 och försökte boka om online och det gick inget bra alls, fick tillbaka poäng och voucher på mitt konto men original bokningen finns kvar, ringde Guld linjen och de såg att bokningen ser ok ut men noterade också att poängen betalats tillbaka, de kan ju inte ändra något som gäller 2-4-1 vouchers och Tallin är inte öppet nu, har någon varit med om något liknande, skall ringa Tallin imorgon när dom öppnar men blev nu lite orolig att hela resan är borta.

Bokningen finns som sagt fortfarande kvar och jag kan gå in igen och försöka boka om utresan men innan man kommer till betalning så kommer det ett felmeddelande som säger Vi kunde inte hitta någon information om EuroBonus-poäng som har använts för denna bokning. Försök igen.

Ringde Tallin nu på morgonen och förklarade att jag försökt boka om online och poäng och voucher kommit tillbaka på konto, hann inte ens prata klart innan hon sa att det går inte att ändra online men jag gör det åt dig här direkt mot vanlig ombokningsavgift på 150kr per person.

Bra service från Tallin
 

Thornado

Medlem
Jag har en resa ARN-ORD-ARN i oktober i business med SAS som är bokad med en 2-4-1. Resan är dock bokad i december (2016) med en voucher som skulle ha gått ut vid årsskiftet. Är det någon som har någon nylig erfarenhet av att försöka boka om sådana resor?
Tidigare så har det ju inte gått (om man försökt ändra en sådan resa så har det krävts en ny bokning med en ny voucher istället), men har inte riktigt hängt med om något ändrats kring detta i och med den senaste tidens ändringar fram och tillbaka.

Skulle ju gärna byta den resan till LH F om tillgänglighet dyker upp och det är värt att lägga 25k poäng till på det, men vill inte bränna en färsk voucher också.
 

Charlie D

Medlem
Jag har nyttjat en 2-4-1 och bokat in mig och kompisen ToR med LH First till USA via Frankfurt (150,000 EB-poäng). Nu har kompisen fått förhinder och det är bara ett par dagar kvar till avresa. Kan jag då boka av honom men fortfarande ha kvar min bokning och resa ensam och således få tillbaka hälften av poängen??
 

palmen

Moderator
Jag har nyttjat en 2-4-1 och bokat in mig och kompisen ToR med LH First till USA via Frankfurt (150,000 EB-poäng). Nu har kompisen fått förhinder och det är bara ett par dagar kvar till avresa. Kan jag då boka av honom men fortfarande ha kvar min bokning och resa ensam och således få tillbaka hälften av poängen??
Det borde fungera, det går dock inte att göra en namnändring på star alliance biljett.
 

Anders A

Ny medlem
Har läst de regler som gäller för zoner med 2-4-1 flera gånger men måste vara trög ;) Måste fråga er experter...
Är det möjligt att boka en open jaw ARN-DXB-BKK-ARN.
Stanna i Dubai några dagar för att senare åka vidare till BKK. Hem igen från BKK.
Det blir 2 zoner och 2 stopp.
Så frågan är, denna kombo är giltig? "Straffas" man med mer poängavdrag än om man skulle hålla sig inom samma zon?
 

Dr. Miles

Expert
Har läst de regler som gäller för zoner med 2-4-1 flera gånger men måste vara trög ;) Måste fråga er experter...
Är det möjligt att boka en open jaw ARN-DXB-BKK-ARN.
Stanna i Dubai några dagar för att senare åka vidare till BKK. Hem igen från BKK.
Det blir 2 zoner och 2 stopp.
Så frågan är, denna kombo är giltig? "Straffas" man med mer poängavdrag än om man skulle hålla sig inom samma zon?
Det du skriver är inte Open jaw utan stopover.
Stopover är inte tillåten på Star Alliance award när man bokar med SAS EuroBonus poäng.

Däremot kan du göra så genom att boka som två bonusresor.

Bokning 1:
Stockholm-Dubai // open jaw // Bangkok-Stockholm
(mellan Stockholm-Dubai och mellan Bangkok-Stockholm kan vara via andra städer)

Bokning 2:
Dubai-Bangkok enkelbiljett
(mellan Dubai-Bangkok kan vara via andra städer)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen