Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.

MartinH

Medlem
Jag har en 2-1 voucher från Amex. Försöker boka 2st buisnessclass biljetter till Tokyo men det verkar vara en omöjlig historia. Man får ringa till 018 numret och fråga om de finns några biljetter och de har givetvis ingenting för hela september, oktober, november, de ber mig ringa tillbaka och kolla igen senare om det har kommit in några nya biljetter. Känns som att de gör det medvetet omöjligt att boka! På sas.se kan man bara boka sas go eller sas plus vad jag förstår för jag hittar inte buisness när jag väljer poäng... däremot kommer dessa biljetter upp när man väljer utan poäng.

Hur gör ni andra för att boka?
Min voucher går ut vid årskiftet så försöker nu få till en bokning i februari, efter att ha stått i telefonkö i snart 40min la jag på.
Hade det vart jag, hade jag tittat på SAS business award availability - Travelhacks
Boka platserna som finns hem från NRT.
Titta på om det finns flyg till PEK/PVG/HKG på lämpliga datum.
Hittar du nåt du gillar så bokar du det själv på SAS hemsida, du behöver inte ringa Tallinn.
Det kostar alltså 100000 poäng och ca 500 kr/pers i avgifter. Ni får ta er själva från PEK/PVG/HKG till Tokyo.
Om ni blandar in Star Alliancebolag så kostar det 140000 poäng och ca 3000 kr/pers i avgifter. Ni spar alltså 40000 poäng och 5000 kr som ni kan lägga på biljett till Tokyo. Plus ni får en destiantion till "på köpet", vilket ju eventuellt kan vara bra.
 

aldrighemma

Medlem
Nope jag menar inrikes i USA. :)
Ok, då blir det som tidigare sagts en star alliance award. Så vitt jag vet (har inte provat själv) så ska det fortfarande inte vara några problem. Men förutom avgiften på 150 SEK/Pers. så tillkommer även poängskillnaden till en star alliance award (110.000p till USA). Dock är skatter är väldigt låga inom USA.
 

Kaj25

Medlem
Hade det vart jag, hade jag tittat på SAS business award availability - Travelhacks
Boka platserna som finns hem från NRT.
Titta på om det finns flyg till PEK/PVG/HKG på lämpliga datum.
Hittar du nåt du gillar så bokar du det själv på SAS hemsida, du behöver inte ringa Tallinn.
Det kostar alltså 100000 poäng och ca 500 kr/pers i avgifter. Ni får ta er själva från PEK/PVG/HKG till Tokyo.
Om ni blandar in Star Alliancebolag så kostar det 140000 poäng och ca 3000 kr/pers i avgifter. Ni spar alltså 40000 poäng och 5000 kr som ni kan lägga på biljett till Tokyo. Plus ni får en destiantion till "på köpet", vilket ju eventuellt kan vara bra.

Det är faktiskt ingen dum ide, tack för tipset :). Det är ett litet projekt att få till en bokning.
 
Får man ha en open jaw mellan två olika kontinenter? Jag har just nu en bokning Köpenhamn - Frankfurt - Köpenhamn. Säg om jag vill, 14 dagar innan utresa, t.ex lägga till Boston så jag flyger Köpenhamn - Frankfurt - Boston, Open Jaw och hem Frankfurt - Köpenhamn. Är det möjligt att göra så?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen