Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Impendill

Medlem
Jag har inte riktigt än nått upp i spend för en 2-4-1. Kan jag boka en enkelresa utan poängrabatt (för att säkra en plats) och sedan ändra till tur-och-retur när jag väl får vouchern?

Hörde tidigare att någon kunnat boka enkel med voucher och sedan boka om till t/r när det fanns tillräckligt med poäng men det är ju inte riktigt samma sak.

Det har fungerat för andra, men det får väl vara ett par dagar efter som det går att applicera tror jag.
Fungerar nog inte att vänta i några veckor vad jag har hört.
Någon annan kommer nog med ett definitivt svar inom kort.
 

agehall

Medlem
Det kommer troligen inte att fungera. Jag försökte med allt, inkl ändringar som orsakade reissue av biljetten utan framgång. Så skaffa vouchern innan du bokar för att undvika besvikelser.
 
Jag tänkte boka en 2-4-1 från ARN till någon SAS-destination i USA. Hittar dock endast plusbiljetter jag jag tänkt att resa (dvs i slutet av juli/augusti). Är alltså alla business och go biljetter redan bokade? Eller är de inte släppta? Tidigare har jag läst att det brukar vara 270 dagar innan som award-biljetter släpps, men det går alltså att hitta biljetter fram till 6 augusti 2017 redan nu så jag blir inte riktigt klok.
 

FF#1

Medlem
Jag tänkte boka en 2-4-1 från ARN till någon SAS-destination i USA. Hittar dock endast plusbiljetter jag jag tänkt att resa (dvs i slutet av juli/augusti). Är alltså alla business och go biljetter redan bokade? Eller är de inte släppta? Tidigare har jag läst att det brukar vara 270 dagar innan som award-biljetter släpps, men det går alltså att hitta biljetter fram till 6 augusti 2017 redan nu så jag blir inte riktigt klok.

vad jag vet så släpps majoriteten 300 dagar innan men det kan släppas före och efter.
 

palmen

Moderator
Jag tänkte boka en 2-4-1 från ARN till någon SAS-destination i USA. Hittar dock endast plusbiljetter jag jag tänkt att resa (dvs i slutet av juli/augusti). Är alltså alla business och go biljetter redan bokade? Eller är de inte släppta? Tidigare har jag läst att det brukar vara 270 dagar innan som award-biljetter släpps, men det går alltså att hitta biljetter fram till 6 augusti 2017 redan nu så jag blir inte riktigt klok.
Det brukar vara 330 dagar innan så du är lite tidigt ute. Titta i början på juli och se om du hittar något där. Det är inte helt omöjligt att det är minimalt med award biljetter under sommaren i och med att det är högsäsong för SAS på de flesta långlinjer.
 

Kimmen00

Medlem
Det brukar vara 330 dagar innan så du är lite tidigt ute. Titta i början på juli och se om du hittar något där. Det är inte helt omöjligt att det är minimalt med award biljetter under sommaren i och med att det är högsäsong för SAS på de flesta långlinjer.

Ja, för SAS går biljetter ofta snabbt under högsäsong samt utbudet kan vara skralt. Dock får man gå på A* då. Swiss har redan nu mkt biljetter ute under juni samt början juli. Lufthansa släpper sina businessbiljetter runt 3 mån innan avresa och iaf de senaste 2 åren har det funnits gott om platser till tex Boston o Chicago (minst 4 platser per flyg per dag). I år fanns det tex massa bonusplatser till Boston under juli när jag kollade i maj/juni.
 

Dr. Miles

Expert
Snabb fråga om vouchern: Finns det inget sätt att se hur många man har utan att ringa dem?
Boka inrikes bonusresa på SAS.se med Amex 2-4-1 voucher och se hur många gånger du lyckas att boka med vouchern?
Du kan sedan avboka bonusresorna och få vouchern/vouchererna tillbaka.

Jag tycker dock att det är nog fortare att ringa till Tallinn att fråga dem.
 

Impendill

Medlem
Har en voucher som jag vill använda i juli 2017.

Det är så långt fram i tiden att jag bara hittar utresan än så länge.

Frågan lyder:
Kan jag boka den nu och tillämpa vouchern på :FRA-IAH-SCL

Och sedan lägga till hemresan längre fram och fortfarande få poängrabatten på hela resan med vouchern?

Får jag 50% på utresan om jag bokar nu?
 

emj84

Medlem
Har en voucher som jag vill använda i juli 2017.

Det är så långt fram i tiden att jag bara hittar utresan än så länge.

Frågan lyder:
Kan jag boka den nu och tillämpa vouchern på :FRA-IAH-SCL

Och sedan lägga till hemresan längre fram och fortfarande få poängrabatten på hela resan med vouchern?

Får jag 50% på utresan om jag bokar nu?

Du kan ju alltid ändra biljetten för 150kr, så boka hemresan på ett eller annat sätt ToR, kan även vara ekonomi klass, bara du har en hemresa. På det sättet undgår du problemet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen