Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Johanna

Medlem
Gäller det var som helst i Asien, Sydamerika?

När du säger till Nordamerika, krävs det t.ex. inte mer poäng från Europa till San fransisco än till new york?
Krävs samma antal poäng för hela regionen så ingen skillnad på SF och NY

Eller hur bokar man när man har poängen och vouchern i handen och inte i förhand när man vet att man kommer få poängen och vouchern innan datumet för resan.
Kan man boka 1 år i förväg?

Sorry, är en rookie :)
Det är en djungel :)

Förstår inte helt frågan men du måste ha voucher och poäng för att kunna boka. Vouchern räcker i år och nästa år. Resan måste fara avslutad innan den 31/12 nästa år.

Lycka till
 

palmen

Moderator
Gäller det var som helst i Asien, Sydamerika?

När du säger till Nordamerika, krävs det t.ex. inte mer poäng från Europa till San fransisco än till new york?

Eller hur bokar man när man har poängen och vouchern i handen och inte i förhand när man vet att man kommer få poängen och vouchern innan datumet för resan.
Kan man boka 1 år i förväg?

Sorry, är en rookie :)

Börja med att läsa första inlägget i denna tråd så får du nog svar på 90% av dina frågor.
För att veta hur långt du kan åka med dina poäng finns det länk i det inlägget till SAS Point Charts. På den sidan hos SAS finns det sen lite flikar som visar vad det kostar att resa med SAS och övriga i Star Alliance
 

miramax

Medlem
3. Om jag bokar en resa för två personer. När det kommer till betalningen av skatter, kan man betala skatterna med två olika kort? Så att jag både jag och min kompis kan nyttja reseförsäkringen kopplade till våra kort.

Om ni båda har AMEX spelar det ingen roll vem av er som betalar eller om ni delar upp betalningen. Din amex-försäkring gäller så länge din resa är betald med ett AMEX oavsett vems.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert

JohnR

Medlem
Hej,

Svaret fpå denna fråga finns säkert någonstans men hittar den tyvärr inte nu.

Jag skaffade ett Amex Preium i Dec 2015 och triggade min första voucher i April 2016. Nu är det så att jag funderar på att byta upp mig till ett premium kort för att få en andra voucher i år (behöver boka en resa för 4personer i år för jag har massa poäng som förfaller).

Frågan: Kommer jag kunna tillgodoräkna mig den spend jag haft mellan April till nu för min andra voucher?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen