Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi kommer snart få en 2 for 1 voucher.

Vad får man för ca 160 000 eurobonus poäng (alltså 320tusen med voucher)?

alternativt om jag ska överföra mina eurobonus poäng till min partner så har vi ca

250 000 eurobonus poäng (alltså 500tusen med voucher) och vad kan man tänka sig att få då?

Ge lite exempel så att jag kan dagdrömma lite ^_^
 
  • Gilla
Reactions: Gus

AtleFlyg

Medlem
Föra över kostar väldigt mycket pengar så det är sällan värt det. Men för 190 000 kan du ju åka First Class så pytsa in lite poäng eller avvakta lite Intjäning och boka in en resa i First
 

Dr. Miles

Expert
Vi kommer snart få en 2 for 1 voucher.

Vad får man för ca 160 000 eurobonus poäng (alltså 320tusen med voucher)?

alternativt om jag ska överföra mina eurobonus poäng till min partner så har vi ca

250 000 eurobonus poäng (alltså 500tusen med voucher) och vad kan man tänka sig att få då?

Ge lite exempel så att jag kan dagdrömma lite ^_^
Med 150.000 EuroBonus poäng kan ni flyga Europa-Nordamerika T/R i First class för två personer med Amex 2-4-1 voucher.

Till Asien, Sydamerika och södra Afrika behöver ni 190.000 EuroBonus poäng för resa i First class för två personer med Amex 2-4-1 voucher.
 

Johanna

Medlem
Vem har vouchern? Om jag förstår det rätt så har din partner 90 000 poäng så om ni skulle överföra varför skulle du föra över dina till din partner? Det är ju om hen har vouchern men då är det ju det som styr från början.
 
Woaaaah låter ju fantastiskt, trodde att man med voucher på 150 tusen eurobonus poäng endast kunde boka typ business class för två tur och retur stockholm till san fransisco med SAS...
 
Vem har vouchern? Om jag förstår det rätt så har din partner 90 000 poäng så om ni skulle överföra varför skulle du föra över dina till din partner? Det är ju om hen har vouchern men då är det ju det som styr från början.

huh? det är väl alltid den som har lägst eurobonus poäng som för över...

hursom så har min partner amex elite och jag har extrakortet till det så jag antar att vouchern är i hans namn
 

Dr. Miles

Expert
huh? det är väl alltid den som har lägst eurobonus poäng som för över...
Poängen dras från den som har Amex 2-4-1 voucher.

T ex du har Amex 2-4-1 voucher & 90.000 EuroBonus poäng och din partner har ingen Amex 2-4-1 voucher & 160.000 EuroBonus poäng.
Då kan du boka en bonusresa som kostar max 90.000 EuroBonus poäng per person med Amex 2-4-1 voucher, inte 160.000 EuroBonus poäng.

I så fall behöver ni att överföra din partners poäng till ditt SAS EuroBonus konto först och det kostar pengar.
 
Med 150.000 EuroBonus poäng kan ni flyga Europa-Nordamerika T/R i First class för två personer med Amex 2-4-1 voucher.

Till Asien, Sydamerika och södra Afrika behöver ni 190.000 EuroBonus poäng för resa i First class för två personer med Amex 2-4-1 voucher.

Gäller det var som helst i Asien, Sydamerika?

När du säger till Nordamerika, krävs det t.ex. inte mer poäng från Europa till San fransisco än till new york?
 
Eller hur bokar man när man har poängen och vouchern i handen och inte i förhand när man vet att man kommer få poängen och vouchern innan datumet för resan.
Kan man boka 1 år i förväg?

Sorry, är en rookie :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen