Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dr. Miles

Expert
Nja det står iof så här på sas sidor

  • Barn 2-11 år (ännu inte fyllda 12 år) har sin egen sittplats ombord. Inom Europa samt på våra interkontinentala linjer är rabatten oftast 25 procent (på vissa specialpriser till/från USA finns ej barnrabatter).
Barn som reser utan eget säte får 90% rabatt

Jag gjorde en snabbkoll och det verkar som rabatten på en business biljett är ca 20%
Rabatten gäller endast på baspriset. Inte från totalpriset (inkl. skatter & bränsletillägget).
 
Jag har kommit till det (o)lustiga i att spend på Elite (Hustrun har ett extrakort) redan på 350 000 på mitt Elite sedan årets början. Eftersom jag inte kan få fler än 2 vouchers behöver jag förslag på vad jag ska göra? Kan man värva hustrun att skaffa eget Elite och jag får ett extrakort och på så sätt få ite värvningsbonus och 2 vouchers till innan året är slut?

Andra ideer?!

Btw så har jag ännu inte bestämt hur jag ska göra med mitt Copp MMM, behöver ju ett mastercard eller dylikt också men har SEB som bank och har inget syfte att byta till tex Skandia?! Rådlös.
 

RickardG

Medlem
Nja det står iof så här på sas sidor

  • Barn 2-11 år (ännu inte fyllda 12 år) har sin egen sittplats ombord. Inom Europa samt på våra interkontinentala linjer är rabatten oftast 25 procent (på vissa specialpriser till/från USA finns ej barnrabatter).
Barn som reser utan eget säte får 90% rabatt

Jag gjorde en snabbkoll och det verkar som rabatten på en business biljett är ca 20%
Jag tog ett stickprov, Arlanda - New York, 17-21 september i Business Saver. Vuxenbiljett kostar 19238kr utan skatter och avgifter, och en barnbiljett 14431kr, så det är ganska exakt 25% rabatt.
Visst kostar det en del, men ni får sitta tillsammans.
 

agehall

Medlem
Kan man värva hustrun att skaffa eget Elite och jag får ett extrakort och på så sätt få ite värvningsbonus och 2 vouchers till innan året är slut?
Ja, det går. Dock måste den som har vouchern betala med sina poäng, så frågan är om din hustru har poäng nog för att kunna göra något med 2 vouchers..?
 
Fortsätter spenden vilket den kanske gör :confused: blir det kanske 100 000 poäng till och så kan jag skänka henne 100 000 poäng och det kommer man ganska långt på ;-)

Eller bara tanka på nuvarande?! Alt skaffa ett American Express Platinum och tanka Amexpoäng? Sedan får man inte glömma av att göra slut på på poängen.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

kaktusen

Medlem
Btw så har jag ännu inte bestämt hur jag ska göra med mitt Copp MMM, behöver ju ett mastercard eller dylikt också men har SEB som bank och har inget syfte att byta till tex Skandia?! Rådlös.

Jag har kvar mitt Coop MMM fram till June 1. Eftersom jag använder Betalo mycket så är det mest effektivt just nu. Efter det blir det betalning via Amex Elite. Jag har även ett SAS MC, med extrakort, som jag har som MC "huvudkort". Bland mina banken finns även SEB. Jag har även deras svarta vanliga MC men det kommer jag att säga upp. Det är ett kort som alltid finns med om övriga kort inte skulle fungera av någon anledning. Har för mig att det inte kostar något i årsavgift men det är mest sonen som har detta kort för eventuella utgifter.
 

Kimmen00

Medlem
Jag har kommit till det (o)lustiga i att spend på Elite (Hustrun har ett extrakort) redan på 350 000 på mitt Elite sedan årets början. Eftersom jag inte kan få fler än 2 vouchers behöver jag förslag på vad jag ska göra? Kan man värva hustrun att skaffa eget Elite och jag får ett extrakort och på så sätt få ite värvningsbonus och 2 vouchers till innan året är slut?

Andra ideer?!

Btw så har jag ännu inte bestämt hur jag ska göra med mitt Copp MMM, behöver ju ett mastercard eller dylikt också men har SEB som bank och har inget syfte att byta till tex Skandia?! Rådlös.

Skaffa ett premium så kan du få en voucher till..
 

spritfet

Medlem
Sitter och söker online och upptäcker att Amex 2-4-1 endast dyker upp när man söker tur och retur, inte enkelresor. Bara jag som har det problemet?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen