Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ormen

Medlem
Om du har råd med poängen, skulle jag rekommendera att boka bonusresor nu. Som du säger, det kostar inget att avboka. (förutsatt att inga poäng förfaller under tiden)

Visdomsorden brukar vara, "boka först - tänk sen" :)

Hehe jag tackar för visdomsorden. Det var väl egentligen det jag visste, men alltid trevligt att höra från mer kunniga :)
Nu blir det att hitta en trevlig rutt!
 

The Sage

Medlem
Kanske inte är rätt tråd, men vad är era reflektioner kring det faktum att diffen nu är hela 40' eb-poäng mellan SAS och *A award till sydostasien? Mer lockande att åka SAS österut, även mtp kostnad för bränsletillägg/skatter, och sen kanske betala för ev korta anslutningar dit man egentligen vill åka?
 

Dr. Miles

Expert
Kanske inte är rätt tråd, men vad är era reflektioner kring det faktum att diffen nu är hela 40' eb-poäng mellan SAS och *A award till sydostasien? Mer lockande att åka SAS österut, även mtp kostnad för bränsletillägg/skatter, och sen kanske betala för ev korta anslutningar dit man egentligen vill åka?
Jag tror att följande tråd är rätt plats för den här diskussionen. :)
SAS sänker awardpriser på långlinjer till Asien! | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

varva77

Medlem
Lyckades inte hitta men visst är det så att 2-4-1 vouchern gäller även fast kortet är avslutat? Funderar på att skaffa Elite men behåller Premium till voucher är triggad och sedan avsluta.
 

Dr. Miles

Expert
Lyckades inte hitta men visst är det så att 2-4-1 vouchern gäller även fast kortet är avslutat? Funderar på att skaffa Elite men behåller Premium till voucher är triggad och sedan avsluta.
Ja, det gäller enligt tidigare intervjun.
Martin Björnström skrev:
BusinessClass: Om man säger upp sitt American Express men fortfarande har en outnyttjad voucher, gäller den ändå?

Wassborn: Ja, vouchern gäller ändå.
Intervju: Martin Wassborn på SAS EuroBonus - BusinessClass.se
 

TreD

Medlem
Jag är uppenbarligen sämst på att söka. Tusen tack för hjälpen @Dr. Miles.

Planerar resa till Vietnam/Borneo jan 2017, har ingen 2-4-1 nu men räknar med att nå i början av hösten.
Är det någon som har några tankar om hur jag bör göra? Vänta tills jag når 150k spend eller boka nu och hoppas på att jag kan applicera i efterhand? Lär väl vara skralt med rewards i höst antar jag och kostar väl inget att avboka reward?

Du kan inte retroaktivt använda en Companion-voucher som inte existerade när du gjorde din bokning. Bokningen måste alltså göras under vouchern's giltighetstid. Om detta råder ingen tvekan. Jag har själv försökt.
 
Förlåt om dessa frågor redan har ställts, men jag orkar inte läsa igenom alla 37 sidorna. Är det samma ombokningsregler och avbokningsregler för en Star Alliance awardresa som har bokats med en 2-4-1 voucher som det är med en motsvarande resa som bokats utan voucher, dvs gratis avbokning (för Eurobonus guld) och 150 kr för ombokning? Går det bra att lägga till ett segment till en Star Alliance awardresa som är bokad med en 2-4-1 voucher, vilket betyder att poängpriset och skatterna/avgifterna går upp?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Förlåt om dessa frågor redan har ställts, men jag orkar inte läsa igenom alla 37 sidorna. Är det samma ombokningsregler och avbokningsregler för en Star Alliance awardresa som har bokats med en 2-4-1 voucher som det är med en motsvarande resa som bokats utan voucher, dvs gratis avbokning (för Eurobonus guld) och 150 kr för ombokning? Går det bra att lägga till ett segment till en Star Alliance awardresa som är bokad med en 2-4-1 voucher, vilket betyder att poängpriset och skatterna/avgifterna går upp?
Du behöver inte läsa genom 37 sidor men du behöver verkligen att läsa första inlägget i tråden.
Där kan du hitta informationen du söker. Klicka på "Spoiler" för att läsa mer detaljerade information om ombokning / avbokning.

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016) | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 
Du kan inte retroaktivt använda en Companion-voucher som inte existerade när du gjorde din bokning. Bokningen måste alltså göras under vouchern's giltighetstid. Om detta råder ingen tvekan. Jag har själv försökt.
Om man ändrar sin resa efter att man fick vouchern (men gjorde ursprungsbokningen innan man fick vouchern), finns det då hopp om att man kan applicera 2-4-1 vouchern om man ringer och provar ("HUACA"-tekniken) max 5 gånger?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen