Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Alf

Medlem
Jag och hustrun siktar på en resa ARN-CPT i november 2017 med 2-4-1 i business och EB-poäng. Min undran är då:
  • Finns det bonusbiljetter (helst LH) med bara ett stopp (MUC/FRA) eller är det "married segments" så att man måste åka via FRA och/eller JNB vid den tiden?
  • När kan man tänka sig att sådana LH-platser tidigast dyker upp på Uniteds söksida? Är det precis 337 dagar innan eller är det månads- eller veckovis öppningar?
  • Finns det någon teoretisk chans att man kan få två F-biljetter FRA-JNB två veckor innan och att man därvid kan boka om befintlig resa via Tallinn?

Om nu resmålet är det primära och F klass en extra bonus skulle jag nog rekommendera en bekväm resa i C klass. Jag har också letat platser i F med LH och det är nästan omöjligt att hitta platser. Om det funnits platser har det varit med byte i mörkaste Afrika, Lagos eller annat ställe som man helst inte vill sätta sin fot i. Det har då bara varit F på första sträckan.

Jag skulle satsa på South African som brukar ha lediga platser ofta. Jag tycker dessa har en bra C klass med ganska bra service och utsökta viner.
 

Lars Nicander

Ny medlem
Tack för detta.
  • Preferensen för LH business var bara kortast möjliga restid med kanske bara ett stopp från ARN. Är f ö SAA business likvärdig?
  • LX verkar ju också bra om man lyckas få ARN-ZRH-JNB-CPT men det är ju ibland varning för kort connection i ZRH (45 min). Hur ska man bedöma detta?
  • Ska överväga Expertflyer.

Tack för omdöme om SAA!
 
Last edited by a moderator:

Dr. Miles

Expert
[*]Preferensen för LH business var bara kortast möjliga restid med kanske bara ett stopp från ARN. Är f ö SAA business likvärdig?
Visserligen en gammal artikel och om flygning mellan Johannesburg - Kapstaden, men du kan läsa om South African Airways Business class här:

Test: South African Airways Business Class Johannesburg-Kapstaden - Widebody i Sydafrika - BusinessClass.se

och @ACervin skrev om South African Airways Business class på flygning mellan Perth-Johannesburg.

South African Airways i Business, Perth-Johannesburg | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Lars Nicander

Ny medlem
P.S. Finns det någon mer detaljerad info om när LH tidigast släpper bonusplatser i business? SAS släpper ju sina ca 11 månader i förväg och jag såg något inlägg om att LH hade 337 dagar i förväg - m a o när ska man stå på tå för att bevaka första möjliga tillfälle?
 

palmen

Moderator
P.S. Finns det någon mer detaljerad info om när LH tidigast släpper bonusplatser i business? SAS släpper ju sina ca 11 månader i förväg och jag såg något inlägg om att LH hade 337 dagar i förväg - m a o när ska man stå på tå för att bevaka första möjliga tillfälle?
Tidigast är nog 11 månader innan men ibland kommer första bonusplatsen på en flight 1 månad innan. Blir länge att stå på tå.

Sök på en sträcka idag och titta hur långt fram i tiden du kan se tillgänglighet så får du nog ett riktmärke i alla fall.
 

spritfet

Medlem
@Lars Nicander Jag gör en resa i mitten av november med South African (LHR-JNB A330-200, JNB-CPT A340-600) så kan återkomma med utlåtande från båda businesskabinerna. Från LHR har du två avgångar och det är nästan alltid A330-200 med nyare businesskabin på den senare avgången, den andra brukar vara 340-300 som har den äldre kabinen. Skall dock finnas två stycken A340-300 (ZS-SXH, ZS-SXG) som ska ha den nya kabinen. Kika på onemileatatime som har recensioner och jämförelser mellan de två kabinerna.
 

johisco

Medlem
Jag och hustrun siktar på en resa ARN-CPT i november 2017 med 2-4-1 i business och EB-poäng. Min undran är då:
  • Finns det bonusbiljetter (helst LH) med bara ett stopp (MUC/FRA) eller är det "married segments" så att man måste åka via FRA och/eller JNB vid den tiden?
  • När kan man tänka sig att sådana LH-platser tidigast dyker upp på Uniteds söksida? Är det precis 337 dagar innan eller är det månads- eller veckovis öppningar?
  • Finns det någon teoretisk chans att man kan få två F-biljetter FRA-JNB två veckor innan och att man därvid kan boka om befintlig resa via Tallinn?
Vi flög till Kapstaden vi München i LH F i mars. Lyckades tyvärr inte hitta hem samma väg då de slutade för säsongen så det blev via jnb till Lagos med SA business och sen LH F via Frankfurt och FCT hem. Från jnb gick det fortfarande F men vi hittade inga platser.

SAA C är helt ok
 

Lars Nicander

Ny medlem
Vi flög till Kapstaden vi München i LH F i mars. Lyckades tyvärr inte hitta hem samma väg då de slutade för säsongen så det blev via jnb till Lagos med SA business och sen LH F via Frankfurt och FCT hem. Från jnb gick det fortfarande F men vi hittade inga platser.

SAA C är helt ok

P.S. Hur långt innan avfärd lyckades du få fatt i F-biljetterna MUC-CPT? "Stod du på tå" exakt 14 dagar innan?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen