Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

agehall

Medlem
Kunnig kille som kände till även Uniteds sökmotor och sade att den som agenterna använder är sämre än den...
Det skulle jag inte hålla med om. Uniteds sökmotor må vara mer användarvänlig, men SAS bokningssystem visar ju vad som faktiskt finns tillgängligt vilket jag värdesätter mer än att ha en flashig website. Och så svårt ska det väl inte vara att söka i det heller - det är visserligen en del kryptiska kommandon som går in i bokningssystemet, men det får man väl ha en fusklapp till om man inte orkar lära sig utantill.
 
  • Gilla
Reactions: bnr

Lars Nicander

Ny medlem
Jag och hustrun siktar på en resa ARN-CPT i november 2017 med 2-4-1 i business och EB-poäng. Min undran är då:
  • Finns det bonusbiljetter (helst LH) med bara ett stopp (MUC/FRA) eller är det "married segments" så att man måste åka via FRA och/eller JNB vid den tiden?
  • När kan man tänka sig att sådana LH-platser tidigast dyker upp på Uniteds söksida? Är det precis 337 dagar innan eller är det månads- eller veckovis öppningar?
  • Finns det någon teoretisk chans att man kan få två F-biljetter FRA-JNB två veckor innan och att man därvid kan boka om befintlig resa via Tallinn?
 

spritfet

Medlem
Jag och hustrun siktar på en resa ARN-CPT i november 2017 med 2-4-1 i business och EB-poäng. Min undran är då:
  • Finns det bonusbiljetter (helst LH) med bara ett stopp (MUC/FRA) eller är det "married segments" så att man måste åka via FRA och/eller JNB vid den tiden?
  • När kan man tänka sig att sådana LH-platser tidigast dyker upp på Uniteds söksida? Är det precis 337 dagar innan eller är det månads- eller veckovis öppningar?
  • Finns det någon teoretisk chans att man kan få två F-biljetter FRA-JNB två veckor innan och att man därvid kan boka om befintlig resa via Tallinn?
Med dagens utgångsläge (jag har själv sökt awards EU -> JNB/CPT under ett års tid):
- Generellt släpps det rätt dåligt med LH business på dessa sträckor, men jag har sett MUC-CPT några enstaka dagar. FRA-CPT är en nygammal linje som inte öppnar förrens i december så lite svårt att sia om.
- Har inget konkret att gå på då jag primärt sökt efter andra bolag, men gissningsvis 2-3 månader innan.
- Ja det finns det, men det är sällsynt med F-stolar på FRA-JNB och MUC-CPT (FRA-CPT kommer inte ha F).

LH business (nya) har jag inte testat, men det ska inte vara något spektakulärt vad jag läst mig till. Du har inte funderat på några andra bolag?

- Turkish har inte släppt business till Kapstaden sedan årsskiftet, men det kan ju hända en del på ett år...
- Ethiopian är lite för krångliga för mitt tycke med kärrbyten titt som tätt, men gillar du att gambla och ev. åka 767 är detta ett bolag för dig ;)
- South African går däremot rätt bra att hitta 2 eller t.o.m. 4 business-stolar på, framförallt på deras två avgångar från London. De släpper dock oregelbundet
- Swiss släpper sina business-stolar ett par dagar innan avgång (om de släpper), men de är långt ifrån förutsägbara.

Jag har använt mig av expertflyer och lagt bevakningar, South African har burit frukt varje gång.

Hoppas det hjälper och lycka till!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen