Senaste nytt

SAS EuroBonus American Express® Premium Card

ekf

Medlem
Har inte sett det nämnas tidigare, men nu kan man se online hur länge ens vouchers är giltiga. Vet inte hur det ser ut om man har mer än en från Amex samtidigt... Tidigare kunde man väl inte se hur många man hade?
Gick över gränsen igår och idag ser jag vouchern :)
F18D3753-208C-48AB-B794-CB67D0AC830F.jpeg
 

Berglund

Medlem
Fast visningen av vouchers på hemsidan ska man ta med en nypa salt. Jag har fyra vouchers, hemsidan visar bara två, en med utgångsdatum 31 dec i år och en med 31 dec 2019. I verkligheten har jag två som går ut i år och två som går ut nästa år. Hemsidan är inte pålitlig ur den aspekten och visar mest att man har ”någon voucher” och det har den gjort minst hela året i år.
 
  • Gilla
Reactions: ekf
Fast visningen av vouchers på hemsidan ska man ta med en nypa salt. Jag har fyra vouchers, hemsidan visar bara två, en med utgångsdatum 31 dec i år och en med 31 dec 2019. I verkligheten har jag två som går ut i år och två som går ut nästa år. Hemsidan är inte pålitlig ur den aspekten och visar mest att man har ”någon voucher” och det har den gjort minst hela året i år.
Systemet är inte byggt för att någon ska ha 4 vouchers :p
 
Det står 150k på ett kalenderår för att få 2-1-4 vouchern. Ett kalenderår år ju 1:a januari - 31 dec. Betyder det att jag ska skaffa kortet 1:a januari och inte nu? Bör ju vara ett år från dagen man skaffar kortet.
 
Det står 150k på ett kalenderår för att få 2-1-4 vouchern. Ett kalenderår år ju 1:a januari - 31 dec. Betyder det att jag ska skaffa kortet 1:a januari och inte nu? Bör ju vara ett år från dagen man skaffar kortet.
Om du endast har tänkt att ha kortet för att så snabbt dom möjligt få en 2-4-1 eller har problem att komma upp i 150k per år, vänta. Om du tänker ha kortet för att tjäna maximalt med poäng, ta det nu.
 

ekf

Medlem
Betyder det att jag ska skaffa kortet 1:a januari och inte nu? Bör ju vara ett år från dagen man skaffar kortet.
Om du vill starta med att samla in till en voucher så bör du skaffa kortet i början av december, då det kan ta någon vecka innan du har kortet i handen.
Om du är ute efter poäng så skulle jag rekommendera att skaffa kortet med en gång, som @Mattias Holmén redan också gjort...
 

Berglund

Medlem
Det står 150k på ett kalenderår för att få 2-1-4 vouchern. Ett kalenderår år ju 1:a januari - 31 dec. Betyder det att jag ska skaffa kortet 1:a januari och inte nu? Bör ju vara ett år från dagen man skaffar kortet.
Det spelar ju ingen roll NÄR du skaffar kortet, det är helt irrelevant. Det som spelar någon roll och som gör att du når Amexvouchern, är att du använder kortet och spenderar med det! Du kan skaffa kortet idag, stoppa det i byrålådan och börja spendera vilt den första januari, men har du 150 000 kronor eller mer i spendering mellan nu och kommande nyårsafton, kan du likaväl påbörja ditt spenderande redan nu.

Du kan få en voucher per kalenderår, räkneverket för spendering nollställs första januari varje år. Ska du ändå köpa mat och grejer på denna sidan nyårsskiftet, kan kan du likväl skaffa kortet nu och få poäng på dina inköp redan nu, helt oaktat om du når 150 000 kronor i spendering eller ej. Det ger dig i varje fall ett gäng Eurobonuspoäng till, som kan vara bra att ha när man väl sitter där med sin voucher och skall boka poängresa.
 
Toppen