Senaste nytt

SAS EuroBonus American Express® Premium Card

Falcon71

Medlem
Hej , står att man får 25% extra för att värva nu fram till 10 april - men lika oklart vad man får numera för att värva till premium ?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Lukas S

Medlem
Verkligen intressant att man kan ha 2 premium. Men du tappar ca 25.000 poäng genom sämre intjäning, 20.000 statuspoäng och bättre försäkringar. Frågan är om det är värt det.

Statuspoängen behöver jag inte. Intjäningen (+5p per 100kr) är det enda intressanta och där missar jag ju upp emot 25 000 extrapoäng, men det uppväger inte att jag nu har ett Premium betalkort utan gräns och då måste gå över till ett Elite kreditkort med gräns, om jag förstått det hela rätt. Kredittjänsten är jag inte intresserad av, men jag är väldigt intresserad av att ha obegränsad "kredit". Om jag hade kunnat få ett Elite betalkort, som man fick förut, hade jag bytt över.

Jag ska få hem Premium nr 2 inom några dagar nu. Blir intressant att se om allt fungerar.
 

Tonton

Medlem
Hej,

Jag skulle precis beställa en Horizn-studios-väska med mitt AMEX Premium men köpet blir nekat.

Detta har även hänt en gång tidigare då jag köpte Happy Socks, men då skedde det på dagtid och amex ringde upp mig för att kolla om det var jag som försökte genomföra köpet. De öppnade då upp mitt kort igen och jag kunde genomföra köpet 5 minuter senare.

Hur gör jag nu på kvällen? Kan jag låsa upp kortet på kvällstid eller är jag helt amexlös såhär på kvällen? :(
 

blobloblo

Medlem
Direkt när det har bokförts transaktioner för 15 000 kronor. Så var det i alla fall för mig, behövde inte vänta på poängen eller så. :)

Gjorde en fuling och skaffade mig ett premium utöver mitt Elite. Min värvare fick poängen efter ett par dagar men jag har inte fått poängen nu när jag triggad 15.000 kr gränsen..
 
Toppen