Senaste nytt

SAS EuroBonus American Express® Premium Card

Buffy

Medlem
Har samlat ihop 35000 sas poäng hittills.
Undrar vad man ska använda poängen till
är sugen å en resa till hawaii undrar hur mycket poäng som behövs?
Har du ett SAS Amex premium får du en voucher 2-4-1 (50%) på bonusbiljetter hos SAS och Star Alliance när du spenderat 150'000kr inom ett år Det är så många utnyttjar sina poäng. I ditt fall till Hawaii i business 70'000 poäng.
 
Någon som provat att nedgradera från Elite till Premium och lyckats få tillbaka en nyligen betald årsavgift? Frågar åt en vän som redan har landat 2 st 2-4-1 i år och inte kommer att använda Amex överdrivet mycket mer i år ... :/
 

blobloblo

Medlem
Någon som provat att nedgradera från Elite till Premium och lyckats få tillbaka en nyligen betald årsavgift? Frågar åt en vän som redan har landat 2 st 2-4-1 i år och inte kommer att använda Amex överdrivet mycket mer i år ... :/

Det ska inte vara några problem!

EDIT. Men är det så att han skaffade kortet precis och triggade 2xvouchers omgående hade jag nog haft kvar kortet ett tag till för att det inte ska sticka i ögonen på Amex. Sen kan man bli av med sina 20k statuspoäng om man säger upp kortet för fort.
 
Har du ett SAS Amex premium får du en voucher 2-4-1 (50%) på bonusbiljetter hos SAS och Star Alliance när du spenderat 150'000kr inom ett år Det är så många utnyttjar sina poäng. I ditt fall till Hawaii i business 70'000 poäng.
Tyvär så får jag in 168000 kr varje år i lön och tyvär så tar bara en butik i kramfors amex coop de gör att jag inte kommer upp till 150k
 
Tyvär så får jag in 168000 kr varje år i lön och tyvär så tar bara en butik i kramfors amex coop de gör att jag inte kommer upp till 150k

Du får föreslå ditt företag att du kan ta nästa firmafest på ditt kort och sedan claima utlägg.

Fler tips:
Be om inbjudan till billhop i Billhop -tråden, bjud in kompisar innan den 31/3 då kampanjen slutar, och betala alla räkningar med Amex. Du hinner få ditt nya Amex då du har 3 månader på dig att lägga in räkningar för ditt avgiftsfria belopp.

När dina nära och kära ska köpa nytt kylskåp, tv eller andra dyra saker, kan du be att få köpa dom med ditt Amex, så för dom över pengar till dig.
 

jojan

Ny medlem
Påverkar inte poängen man drar in med amex statusnivån hos SAS? Skaffade kortet vid årsskiftet och är på typ 27k eurobonuspoäng men i stapeln/mätaren för nivå står det bara ca 2500 poäng och att jag har grundnivån, borde ha silver?
 
Toppen