Senaste nytt

SAS EuroBonus American Express® Premium Card

Impendill

Medlem
Förvisso, men det är ju inte mitt fel att SAS dröjer en månad med återbetalning. Sen undrar jag hur de hanterat om problemet varit tvärtom, dvs att man precis tagit sig över 150k och sedan returnerar.

En triggad voucher är en triggad voucher oavsett om du passerar gränsen med en kr eller en miljon. Blir du sedan återbetald så har det ingen betydelse.
 

palmen

Moderator
De kan ju lätt koppla returen till ursprungligt köp vilket var 2016, så returen borde belasta det året. Får se vad de säger.
Du kan alltid försöka men var beredd på att det är ett nej. Annars kan man ju lätt trigga sin voucher i december med en full flex biljett, sedan i januari avbokar man den och hävdar att det var ett köp förra året och att de ska krediteras det året.

Jag råkade ut för exakt detta med Alitalia-biljetterna som man inte fick åka på. Jag kontaktade då Amex och såg till att de manuellt la in en kreditering så att det belastade rätt år då jag inte ville börja 2017 med minus 10k.
 
Tydligen var det vanligt att folk triggade vouchers felaktigt på detta sätt. Det trista är att jag fick en voucher i början av december som jag inte kommer kunna utnyttja 2017. (Har redan använt 2 vouchers för bokningar 2017). Hade hoppats kunna få ihop 2 vouchers för användning 2018, nu blir det eventuellt svårare.

Amex har varken sagt bu eller bä, de återkommer i ärendet.
 

palmen

Moderator
Tydligen var det vanligt att folk triggade vouchers felaktigt på detta sätt. Det trista är att jag fick en voucher i början av december som jag inte kommer kunna utnyttja 2017. (Har redan använt 2 vouchers för bokningar 2017). Hade hoppats kunna få ihop 2 vouchers för användning 2018, nu blir det eventuellt svårare.

Amex har varken sagt bu eller bä, de återkommer i ärendet.
Om det är 10k det hänger på i slutändan så kan du köpa presentkort eller något liknande för att trigga vouchern.
 

Falcon71

Medlem
Hallå , förmodligen är jag puckad, men försöker hitta en länk vart man värvar till premium kortet - får bara upp elite kortet på amex sida
 

erik83

Ny medlem
Fråga,

Om jag blir värvad till Premium kortet, får jag 12000 poäng istället för 10000 poäng?
Är det den enda skillnaden?
 
Toppen