Senaste nytt

SAS EuroBonus American Express® Premium Card

Är det någon som har provat att värva samma person två gånger? Gick det?

Säg att man värvar en person.
Vederbörande säger upp kortet efter 3 månader och en spend på ca 20kkr.
8 månader senare värvar man samma person igen.
Som sagt, går det? Någon som har lyckats?

Förtydligande: får båda personerna värvningsbonusen båda gångerna?
 

blobloblo

Medlem
Är det någon som har provat att värva samma person två gånger? Gick det?

Säg att man värvar en person.
Vederbörande säger upp kortet efter 3 månader och en spend på ca 20kkr.
8 månader senare värvar man samma person igen.
Som sagt, går det? Någon som har lyckats?

Förtydligande: får båda personerna värvningsbonusen båda gångerna?

Det går bra.
 

aldrighemma

Medlem
Har också gjort det med frugan, både hon och jag fick bonus. I villkor står det bara:
  • Erbjudandet gäller endast om din vän inte redan har, eller har haft, ett American Express-Kort under de senaste 6 månaderna.
Sen har dom nyligen infört en skrivning att dom har rätt att ta tillbaka bonuspoäng om man inte uppnår 10k spend på det nya kortet, sen om det är praktiskt möjligt vet jag inte...
 

Dr. Miles

Expert
Sen har dom nyligen infört en skrivning att dom har rätt att ta tillbaka bonuspoäng om man inte uppnår 10k spend på det nya kortet, sen om det är praktiskt möjligt vet jag inte...
De (eller SAS) lyckades att ta bort felaktigt tilldelade dubbla / trippla baspoäng från Elite kort tidigare så det är helt möjligt att de kan ta bort extrapoäng också.
Om man har hunnit att använda poäng då vet jag inte hur de gör, men så länge poängen finns på kontot, bör det inte vara några problem.
 

aldrighemma

Medlem
De (eller SAS) lyckades att ta bort felaktigt tilldelade dubbla / trippla baspoäng från Elite kort tidigare så det är helt möjligt att de kan ta bort extrapoäng också.
Om man har hunnit att använda poäng då vet jag inte hur de gör, men så länge poängen finns på kontot, bör det inte vara några problem.
Nej så kan det säkert vara, jag menade mer svårigheten i att hålla koll på spend på alla nya kort. Men hur som helst så är ju 10k i spend inget problem, speciellt som att det gällde ett kort till frugan ;)
 

palmen

Moderator
Är det någon som har provat att värva samma person två gånger? Gick det?

Säg att man värvar en person.
Vederbörande säger upp kortet efter 3 månader och en spend på ca 20kkr.
8 månader senare värvar man samma person igen.
Som sagt, går det? Någon som har lyckats?

Förtydligande: får båda personerna värvningsbonusen båda gångerna?
Det går säkert att göra men jag skulle akta mig för sånt då det riskerar att få konsekvenser.
Man har ju sett en och annan enhancement efter att folk varit kreativa med olika saker.
 

MrDollar

Medlem
Försökte handla på zalando.se igårkväll för ca 12.000kr, konstigt, det gick inte igenom?! Är det Amex som nekar pga dom tror det är skimning ?
Kan man på något sett få tag i Amex idag?
 

aldrighemma

Medlem
Försökte handla på zalando.se igårkväll för ca 12.000kr, konstigt, det gick inte igenom?! Är det Amex som nekar pga dom tror det är skimning ?
Kan man på något sett få tag i Amex idag?
Vet inte om det hjälper, men du kan alltid prova att ring kundtjänst på 0771-29 56 00. Det är det nummer man använder för att spärra kort o.s.v., så det är 24h service. Dom borde kunna se om köpet är nekat beroende på bedrägeriskydd eller inte i alla fall.
 
Toppen