Senaste nytt

SAS EuroBonus American Express® Premium Card

kaktusen

Medlem
Ok tack. Brukar det gå styng igenom om man ringer innan.
Handlar om ett köp på 70k ungefär!?
Det finns inget direkt svar på frågan eftersom det är så många parametrar involverade. Köp på 500K kan gå igenom eller så tar det stop vid 25K. Det beror på din deklarerade inkomst, kreditvärdighet, utestående krediter, förfrågningar hos UC, gift eller singel, hyresrätt/brf/villa/, etc.

Ring Amex, förklara situationen och eventuellt får du prata med kreditavdelningen. Om köpen är väldigt stora så kan Amex begära in kontoutdrag som visar att det finns likviditet.
 

kraken

Medlem
Fick mitt Amex premium idag med extrakort till familjemedlem.
Jag ser att extrakortet inte har något eurobonus nummer tryckt på det så min fråga är om köp på fruns extrakort ger eurobonus poäng till mitt konto eller om man bara får poäng för köp på huvudkortet?
 

konsumtion

Medlem
Jag läste någonstans att det finns en hel del personer som lyckats förhandla bort årsavgiften. Ifall jag exempelvis väljer att skaffa ett amex premium, måste jag då göra det via webben? och ifall jag gör det via webben, kan jag då ringa in typ veckan efter att jag fått kortet och förhandla bort årsavgiften, eller hur ska man göra? :)
 

palmen

Moderator
Jag läste någonstans att det finns en hel del personer som lyckats förhandla bort årsavgiften. Ifall jag exempelvis väljer att skaffa ett amex premium, måste jag då göra det via webben? och ifall jag gör det via webben, kan jag då ringa in typ veckan efter att jag fått kortet och förhandla bort årsavgiften, eller hur ska man göra? :)
Lycka till, du har nog större chans att vinna några miljoner på lotto än att förhandla bort första årsavgiften.
 

palmen

Moderator
Så första årsavgiften måste man betala, men från år 2 och framåt kan "förhandla" bort den?
Säger bara lycka till för de kommande åren också. Vissa har lyckats andra har inte lyckats. Exakt vilka parametrar Amex går på är det nog ingen på utsidan som vet.
Om man går in med inställningen att man ska förhandla bort årsavgiften innan man ens skaffat kortet kanske det är fel kort att ha. Det är ett sjukt bra kort och jag tänker inte försöka spela att säga upp kortet för att försöka få till något.
 

Xilan

Medlem
Varför inte? Verkar ju nästan vara tjänstefel att inte försöka (dumt att betala om man kan slippa). Helt normal kommersiellt förhandling mellan svag och stark part.
För att det blir ganska fånigt att först "hota" med att säga upp kortet om man inte får det gratis, och sedan ändra sig och trots allt behålla och betala för det efter att de sagt "- ok, tack för den här tiden".
 
Toppen