Senaste nytt

SAS EuroBonus American Express® Premium Card

blobloblo

Medlem
Jag har värvat en vän och det står nu när jag loggar in på amex "tack för en ny kortmedlem" och 12000 poäng finns på mitt amexkonto, dock har de inte överförts till mitt eurobonuskonto ännu, borde väl överföras inom någon vecka.

Min vän vill nu inte ha kortet längre. Om han säger upp kortet nu innan han blir debiterad 500 kr för årsavgiften, får jag ändå behålla mina 12000 poäng eller tas de bort?

Tror du får behålla poängen.
 

Gus

Medlem
Poängen kommer du att få behålla.
Överföringen görs i samband med den vanliga överföringen en png i månaden .
Vad bra! För nu läser jag också på deras hemsida "12 000 SAS EuroBonus Extrapoäng så snart din väns ansökan är godkänd." Så det verkar som att det räcker med att ansökan blir godkänd.
 

Impendill

Medlem
Ja, men som tidigare författare skrev så riskerar man nog för mycket om man sätter det i system.

Varför ville din vän ansöka om kortet för att inte ha det ?

Känns lite väl misstänksamt. Personen i fråga skulle ju redan idag kunna ringa in och tala om att denne ej avser att ha kortet så slipper du bekymra dig.
 

blobloblo

Medlem
Ja, men som tidigare författare skrev så riskerar man nog för mycket om man sätter det i system.

Varför ville din vän ansöka om kortet för att inte ha det ?

Känns lite väl misstänksamt. Personen i fråga skulle ju redan idag kunna ringa in och tala om att denne ej avser att ha kortet så slipper du bekymra dig.

Har hamnat i en likande situation. En bekant skulle köpa resor för ett 6 månader och ville ha kortet för poäng och voucher. Sen slarvade Amex FLERA gånger och tillslut kunde han inte vänta längre med att boka. Ringde in och avslutade kortet innan han hade fått kortet.
 

Berrsus

Medlem
Om jag byter från AMEX Premium till AMEX Elit under året, flyttas beloppet jag gjort av med u Premium-kortet över till Elit-kortet? Eller måste jag börja om från 0 i jakten på den andra 2-4-1.
 
Toppen