SAS EuroBonus 2.0 lanseras i januari 2014

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av Martin Björnström, 30 November 2013.

1. Eivind Roald SAS

SAS återlanserar sitt lojalitetsprogram under titeln EuroBonus 2.0 i slutet av januari 2014. Vår norska systersida BusinessClass.no har intervjuat Eivind Roald, Koncerndirektör Sales & Marketing för SAS som berättar mer om förändringarna. Scandinavian Travel Class är den interna benämningen på SAS målgrupp - frekventa resenärer med fler än 10 enkelresor per år. "Den som flyger…

Se hela inlägget

2. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser bra ut! Jag tror SAS kan sno till sig många av de resenärer från största konkurrenten Norwegian.

3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Låter som vettiga förändringar, nu återstår bara att vänta på kampanjen som tar en till EBG/EBD :)

4. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag förstår tanken med detta men risken finns att det blir väldigt fel i slutändan. För mig som hamnat i Silver skiktet de två senaste åren så är detta ett starkt incetiv att på allvar röra mig mot Aegean eller tillochmed British Airways. Det gör det också än mer intressant att skaffa ett EuroBonus Amex då det blir andra rangens kvalite på mina poäng och tveksamt om jag kan nyttja fördelarna, det är redan svårt nog som det är idag.

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om han verkligen tror att man kan hitta en bonusbiljett i business så pass enkelt vill jag påstå att han inte har koll eller ljuger. Att kalla poäng+pengar-biljetter för bonusbiljetter är ju helt befängt.

6. Mikael64

Mikael64 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För att nå den nya nivån så kommer det troligtvis att krävas ca 100.000 poäng/år. Är det alla poäng inräknade flyg, hotell, shopping med kort mm eller är det bara flygpoäng?

7. telelina

telelina Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Spännande! :)

8. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det här låter spännande. Jag tror inte att SAS behövs köra en kampanj för att få ihop runt 20 000 - 25 000 EBD. :)

9. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det lär ju handla om baspoäng, dvs flygningar med SAS och Star Alliance, såsom det är idag.
    Hotell, kortköp och hyrbil mm ger ju endast extrapoäng som inte kvalificerar till någon nivå utan endast går att utnyttja för bonusuttag på flyg, hotell, hyrbil, mat ombord osv.

10. warell

warell Ny medlem

hur blir det med Stockholm-Bangkok?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!