Dom kommer säkert att underlätta för dig att få status, ungefär som för
Senator när han bytte livspartner till EB
Nja, nu har inte jag lämnat M&M för EB. Jag har valt att lägga mina SAS resor på EuroBonus (10-15 segment per år) och med detta kommer jag ha ett SAS EBS varje år. Eftersom mitt fokus nu är på maximerade "A"-klass resor till Nordamerika samt att jag har ett M&M AMEX PLAT i Schweiz som jag är supernöjd med så lämnar jag nog inte M&M om inte "A"-klass "enhancements" kommer nästa.
Då kan jag bränna mina M&M poäng på F till Asien istället då det är fortfarande j... dyrt med "A" till alla destinationer utanför Nordamerika (IMHO). "But now I digress"...
Återgår till denna diskussion. Jag tycker det är fantastiskt kul att se ett aggressivt och framåt SAS och inte bara ett defensivt och förändringsmotståndare SAS. När jag läser allt som händer runt SAS ser jag ett kundfokus, glädje och "nu j... skall det här bli bra". Under senare åren har detta saknats, och jag tror (delvis) det kommer från att en rad ledande personer kommer från andra branscher och har inte alla gamla ryggsäckar med sig. Som företagsledare är jag väldig imponerat av SAS senaste halva året, och jag ser mycket positiva saker som är på gång. Utmaningen för SAS är att driva genom dessa förändringar snabbt, då ett antal saker rår man inte över.
Detta då jämfört med det kundförakt som framför alla andra Lufthansa German Airlines VD visar i ett antal intervjuer där jag bara skakar på huvudet. Oliver på FlyerTalk som var med MD-80 eventet hade fixat med en träff i Frankfurt med ett tjugotal SEN/HON. Läs den tråden själva, men min slutsats var ungefär: "Our customers are out to screw us over". Så det att en liten andel resenärer alltid hittar kringvägar för billiga biljetter och dyl gör hela bolaget maniska.
Nej, efter alla stålbad på SAS känner man nu goda vibbar, och det här är smarta drag av SAS i kampen om lönsamma kunder i kärnmarknaden Norden...