Senaste nytt

SAS eller United seating, vad gäller?

Alx

Medlem
Ja man brukar få boarding zone 2 typ... Men brukar själv inte reflektera över det eftersom UA brukar vara noga med att prioritera UA premier access före zoner...

På något lustigt vis så gillar jag det fyrkantiga tänket på de amerikanska flygbolagen. Man vet ganska exakt vad man kan vänta sig... Upgrades sker mer eller mindre automatiskt och följer fastställda kriterier. Svårt att bli sur om man som gold, platinum eller 1K inte blir uppgraderad inrikes. Man kan vara ganska säker på att ingen annan med lägre status heller har uppgraderats i så fall. Det är inte mycket som lämnas åt personalen att avgöra. Det känns så rättvist som det bara kan bli.

Jag tycker att status på egna bolaget i USA ger väldigt många användbara och positiva förmåner.
 

Fredrik_G

Medlem
Ok, får väl erkänna att det hela kanske inte riktigt var värt $60 :) Men men, lesson learned!

Eco+ verkar ge zone 2 boarding, men har ju Premier Access genom EBG, så det var lungt ändå. En full 737-800, gisses vilken tid det tog att boarda alla...

Måste ge cred till bagagehanteringen på DEN. Bara priority taggade väskor först, trevligt att se att det funkar någonstans :)
 

Alx

Medlem
Tur att man inte kan köpa så mycket annat för $60 ändå... :D Hoppas att flygningen var bra!

Visst är det fascinerande hur låååååång tid det tar att borda ett amerikanskt inrikesplan sedan de införde betalning för första bagaget för icke-statuspax?! Jag tror flygbolagen förlorar mer pengar än de tjänar på det upplägget. Särskilt som de inte är särskilt hårda på hur mycket bagage folk istället släpar ombord!
 

agehall

Medlem
Särskilt som de inte är särskilt hårda på hur mycket bagage folk istället släpar ombord!

Näe, det ska gudarna veta! Nästa gång ska jag nog försöka ta min resväska som handbagage. Den är banne mig mindre än vad vissa släpar ombord.
 
Toppen