Senaste nytt

SAS Economy Extra

twiggs

Medlem
Hej

Tack för informationen

Jag tror att det inte blir några
problem om att gå på eco toaletten

Men är det värt pengarna för lite extra?
Har själv kollat på Spanien resor i
SAS premium (korta flygningar)
och får vi betala 1.2 tusen för tre
personer...


Det beror förstås på vad du prioriterar. Vill du betala åtminstone det dubbla för en flygning i Europa (kan säkert vara ännu mera om du bokar din Economybiljett i tid) för att få tillgång till incheck på C, fast track i security (dessutom inte säkert att flygplatsen i Spanien ger dig tillgång till denna), en mycket enkel måltid ombord, fri dryck (ur plastglas :rolleyes:) samt en möjlighet att få sitta framför skynket om personalen som vanligt tabbar sig samt att få en betydligt mer flexibel biljett — då är Economy Extra alternativet för dig!
 

Magino

Medlem
En annan fördel med extra över vanlig ekonomi är ju att Underhållnings systemet är on-demand och att det finns eluttag vid varje säte.
 
Det är bra då kan man ju ladda sin egen data!
Jag flög med Cathay Pacific 2010 mellan london-hong kong,
De hade nyligen installerat sina ny Y stolar så det var både eluttag
fotstöd teve och man fick t o m en egen neccesär som innehöll
tandborste med tandkräm, och jättesköna varma strumpor
man fick även ett glas vatten innan start i economy classen!
 

hoss

Medlem
Varning för SAS Economy Extra om ni ska till en USA-destination dit inte SAS flyger direkt. Då får ni byta till ett partnerbolag och då är det economy som gäller (garanterat trångt på inrikesflygen). Inte kul då man betalt förhållandevis dyrt för Extra-biljetten. Tycker British Airways, Air France och t o m Icelandair har bättre produkter till bättre priser.
 

Dr. Miles

Expert
Varning för SAS Economy Extra om ni ska till en USA-destination dit inte SAS flyger direkt. Då får ni byta till ett partnerbolag och då är det economy som gäller (garanterat trångt på inrikesflygen). Inte kul då man betalt förhållandevis dyrt för Extra-biljetten.

Men om jag har förstått rätt, det gäller även hos andra flygbolags Premium Economy.

Om du flyger British Airways World Traveler Plus till USA och byter till American Airlines, så blir du placerad i ekonomiklass.
Om du flyger Air France Premium Voyageur till USA och byter till Delta, så blir du placerad i ekonomiklass.
 

Homer

Medlem
Men om jag har förstått rätt, det gäller även hos andra flygbolags Premium Economy.

Om du flyger British Airways World Traveler Plus till USA och byter till American Airlines, så blir du placerad i ekonomiklass.
Om du flyger Air France Premium Voyageur till USA och byter till Delta, så blir du placerad i ekonomiklass.

Skillnaden ar att SK flyger till 3 destintaioner och BA till 33 (vet inte exakt men massor) och da kan man nastan alltid flyga direkt utan byte eller flyga narmare dit man ska och sen bara flyga en kortare stracka efter byte.
Annars tycker jag SAS Eco+ saten ar battre an BAs gamla (men ocksa mycket dyrare) de nya satena har jag inte provat an.
Byta i USA suger sa mycket det bara gar!
 

hoss

Medlem
Jovisst, men SAS har två (2) destinationer i USA som nås med direktflyg från Arlanda. BA och AF har betydligt fler, visserligen med ett byte i Europa som betyder 2-2,5 timmar i ekonomi. Med SAS till ex.vis Kalifornien betyder det 4-6,5 timmar i ekonomi.
 
Toppen